اتفاق روز

گاف شبکه فرانس 24 علیه سوریه

مصاحبه تلفنی شبکه تلویزیونی فرانس 24 با یک خانم به عنوان سفیر سوریه در فرانسه که در آن استعفای خود را اعلام کرد و سپس خبر تکذیب شد، باعث شد این رسوایی خبری بازتاب گسترده بین‌المللی پیدا کند و حتی موضوع برنامه‌ریزی این شبکه خبری در چارچوب راهبرد غربی ایجاد جنگ روانی علیه دمشق مطرح شود. به گزارش ایرنا، شبکه فرانس 24 مصاحبه‌ای را پخش کرد که در آن طرف گفت‌وگو، لامیا شکور، سفیر سوریه در پاریس معرفی شد. پس از گذشت چند ساعت، دیروز این شبکه اعلام کرد، فرد مورد مصاحبه سفیر سوریه در پاریس نبوده و برای توجیه اقدام خود نیز گزارش داد، به فردی که خود را به‌عنوان شکور معرفی کرده است، دیگر دسترسی ندارد.
کد خبر: ۴۰۸۶۸۴

فردی که توسط فرانس 24 به عنوان سفیر سوریه معرفی شد، در این مصاحبه خبر استعفای خود را داد و از حکومت بشار اسد نیز انتقاد کرد؛ اما پس از پخش این مصاحبه لامیا شکور، سفیر سوریه در یک واکنش فوری در تماس با شبکه الجزیره، ضمن تکذیب ادعای مطرح شده در فرانس 24، اعلام کرد علیه دروغ‌پردازی این شبکه فرانسوی اقامه‌دعوی خواهد کرد. پس از پخش این مصاحبه نیز شبکه خبری فرانسوی با موج گسترده‌ای از واکنش رسانه‌های جهان عرب روبه‌رو شد و در نهایت با مصاحبه لامیا شکور واقعی اعتراف کرد فرد مورد مصاحبه، سفیر سوریه در فرانسه نبوده است.

شکور با تکذیب این خبر گفته است: با هیچ رسانه‌ای مصاحبه انجام نداده‌ام و همچنان در سمت سفیر سوریه انجام وظیفه می‌کنم.

فرانس 24 برای توجیه این اقدام و کاهش تاثیرات منفی این مصاحبه تقلبی اعلام کرد، تلاش ما در برقراری ارتباط با سفارت سوریه در پاریس و شماره تلفنی که در جریان این مصاحبه از آن استفاده شده بود، نتیجه‌ای نداشته است.

رضا عظیمی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها