نقاشی دیواری میدان فردوسی مشهد، 5000 متر مربع مساحت داشت

داستان‌های شاهنامه، شبانه پاک شد

نوروز امسال، مسافران و زائران مشهد، در یکی از ورودی‌های این شهر با نقاشی‌های دیواری زیبایی روبه‌رو شدند که در آنها داستان‌های شاهنامه به تصویر کشیده شده بود. دیوارهای یکی از باغ‌های متعلق به آستان قدس رضوی در حاشیه میدان فردوسی مشهد، پذیرای داستان‌های مصور شاهنامه شده بود که هر رهگذری را به خود جلب و او را در مسیری به نسبت طولانی همراهی می‌کرد. این نقاشی‌ها که در جایی مناسب به تصویر کشیده شده بود، علاوه بر زیباسازی منظره شهری، هر رهگذری را به طور گذرا با برخی از قهرمانان و اسطوره‌های منظومه بزرگ شاعر توس آشنا می‌کرد.
کد خبر: ۴۰۸۳۸۴

حال پس از گذشت 3 ماه از زندگی این نقاشی‌ها بر روی دیوار، خبرها و تصاویر حاکی از آن است که تنها در یک شب، تمام زحمات هنرمندان نقاش بر باد رفته و دیوارهای این باغ سفید گشته است.

داستان‌های مصور شاهنامه در میدان فردوسی مشهد با وسعت 5000 متر مربع که یکی از طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین نقاشی‌های دیواری کشور بود، در حالی یک شبه پاک شد که برای پدید آوردن آن، چندین هنرمند ماه‌ها کار کرده بودند و از طرح‌های موفق زیباسازی شهری به شمار می‌رفت.

پس از سرقت مجسمه‌های برنزی شهر تهران که آخر هم معلوم نشد از سوی چه کسانی صورت گرفت، این بار حداقل انتظار این است که مسوولان اداری و فرهنگی مشهد پاسخگوی این اتفاق باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها