اخبار دروغی که مردم اروپا می‌بینند و می‌شنوند

مردم اروپا مجبورند در روز ده‌ها خبر دروغ و ساختگی را بشنوند و ببینند و به خاطر همین اجبار نیز باید آنها را بپذیرند. همین است که ذهنیت آنها نسبت به کشورهای دیگر منفی می‌شود.
کد خبر: ۴۰۸۰۷۳

به گزارش جام جم آنلاین افکار عمومی و ذهن مردم جامعه اروپا و غرب در اختیار تبلیغات و اخبار و گزارش‌هایی است که اکثراً جهت دار،کذب و خصمانه علیه کشورهایی تهیه و تنظیم می‌شود که با سیاست‌های آنها مخالفند.


یکی از نمونه‌های صدها خبر دروغی که توسط رسانه‌های غربی علیه کشورهایی همچون سوریه، ایران و ... پخش می‌شود توسط شبکه فرانسوی فرانس 24 برنامه ریزی شد.

این شبکه در اقدامی عجیب سفیری تازه‌ برای سوریه در فرانسه ساخت و با او مصاحبه کرد!
    
مصاحبه تلفنی شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ با یک خانم به عنوان سفیر سوریه در فرانسه با اعلام استعفای خود و سپس تکذیب آن، سبب شد این رسوایی خبری بازتاب گسترده بین المللی پیدا کند و حتی موضوع برنامه ریزی این شبکه خبری در چارچوب راهبرد غربی ایجاد جنگ روانی علیه دمشق، مطرح شود.

به گزارش ایرنا، فرانس ۲۴ مصاحبه ای را پخش کرد که در آن طرف گفت وگو، 'لامیا شکور' سفیر سوریه در پاریس معرفی شد.

پس از گذشت چند ساعت، روز چهارشنبه این شبکه اعلام کرد، فرد مورد مصاحبه سفیر سوریه در پاریس نبوده و برای توجیه اقدام خود نیز گزارش داد، به فردی که خود را به عنوان شکور معرفی کرده است، دیگر دسترسی ندارد.

فردی که توسط فرانس ۲۴ به عنوان سفیر سوریه معرفی شد، در این مصاحبه خبر استعفای خود را داد و از حکومت بشار اسد نیز انتقاد کرد.

اما پس از پخش این مصاحبه، سفیر سوریه در یک واکنش فوری در تماس با شبکه الجزیره، ضمن تکذیب ادعای مطرح شده در فرانس ۲۴، اعلام کرد علیه دروغ‌پردازی این شبکه فرانسوی اقامه دعوی خواهد کرد.

در چارچوب راهبرد خبری فرانس ۲۴ و برای گسترش دامنه ادعاها، خبرگزاری رویترز نیز مصاحبه سفیر تقلبی مورد ادعای فرانس ۲۴ را تایید کرد.

پس از پخش این مصاحبه، شبکه خبری فرانسوی با موج گسترده ای از واکنش رسانه های جهان عرب روبرو شد و در نهایت با مصاحبه لامیا شکور واقعی اعتراف کرد 'فرد مورد مصاحبه، سفیر سوریه در فرانسه نبوده است'.

شکور با تکذیب این خبر گفته است: با هیچ رسانه ای مصاحبه انجام نداده ام و همچنان در سمت سفیری سوریه انجام وظیفه می کنم.

فرانس ۲۴ برای توجیه این اقدام و کاهش تاثیرات منفی این مصاحبه تقلبی، اعلام کرد، تلاش ما در برقراری ارتباط با سفارت سوریه در پاریس و شماره تلفنی که درجریان این مصاحبه از آن استفاده شده بود، نتیجه ای نداشته است.

رسانه های خبری غربی از زمان شکل گیری وقایع سوریه، بگونه ای هماهنگ در صدد جریان سازی و جنجال آفرینی علیه حکومت دمشق هستند تا زمینه احتمالی در فشار قرار دادن حکومت بشار اسد را بیشتر فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها