رحیمی:

همدان پیشتاز اقتصاد استان‌ها باشد

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که ایجاد صنعت در استان همدان در اولویت قرار گیرد، گفت: همدان باید پیشتاز اقتصاد سایر استان‌ها باشد.
کد خبر: ۴۰۶۵۸۷

به گزارش مهر، محمدرضا رحیمی شامگاه دوشنبه در همایش فعالان اقتصادی استان همدان با اشاره به اینکه باید احداث کارخانه و ایجاد صنعت در استان همدان در اولویت قرار گیرد، گفت: این امر اقتصاد همدان را شکوفا می کند.

رحیمی با تاکید بر اینکه کسری های فعالان اقتصادی استان همدان از طرق نظام بانکی رفع خواهد شد، گفت: همدان چهارراه صنعت و تجارت مرکز ایران و غرب کشور و استان های همجوار است.

وی با بیان اینکه همدان باید رسالت خود را به درستی ایفا کند، گفت: از این رسالت اندکی عقبیم و به دلیل مهیا بودن ظرفیتهای مورد نیاز در همدان می توان به آن دست یافت.

وی ادامه داد: باید ارتباط فعالان اقتصادی با مسئولان استان همدان بیشتر و با تشکیل کارگروه هایی کوچک مشکلات به صورت جدی دنبال شود.

رحیمی تاکید کرد: استاندار باید کارگروههایی را تشکیل و معاونهای وی باید مسئولیت هریک از این کارگروهها را برعهده بگیرند و سپس مطالب مورد نظر را به معاونان بنده اطلاع دهند.

نباید گرفتار بروکراسی و کاغذبازی شد

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید سرعت را در اخذ نتیجه مد نظر قرار داد، گفت: نباید گرفتار گیر و گرفت نظام اداری، بروکراسی و کاغذبازی شد.

وی با بیان اینکه باید سلامت کار را در نظر گرفت، افزود: کم اظهاری در واردات، صادرات جنس نامرغوب، امتیاز دادن های بی دلیل و رانت خواری از جمله مواردی است که سلامت کار را تهدید می کند و باید از آن دور بود.

رحیمی با تاکید بر اینکه باید تمام امکانات را به میدان آورد، گفت: باید زمینه های توسعه اقتصادی استان همدان مهیا شود و دیوار کارخانه ها در این استان بالا رود.

فعالان اقتصادی باید بدنبال سود مشروع باشند

معاون اول رئیس جمهور همسایه بودن با کشور عراق را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ایجاد پیوند با بازارچه ها و مراکز اقتصادی فرصتی مناسب را فراهم می کند، گفت: فعالان اقتصادی باید بدنبال سود مشروع و مسئولان استانی نیز بدنبال شکوفایی اقتصادی استان همدان باشند.

وی با تاکید بر اینکه همدان توانایی قرار گرفتن در ردیف استان های برتر اقتصادی کشور را داراست، گفت: همدان باید پیشتاز اقتصاد سایر استان ها باشد.

رحیمی با بیان اینکه همدان از استان های ویژه کشور در همه زمینه هاست، گفت: این شهر عنوان نخستین شهر کشور از حیث میراث فرهنگی و تمدن به جامانده از گذشتگان را به خود اختصاص داده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به آرامش حاکم در بین مردم استان همدان اظهار داشت: در این استان تلاشی مضاعف قابل مشاهده است و همه بدنبال سازندگی هستند.

امور اقتصادی استان همدان نیازمند تحول جدی است

وی با تاکید بر اینکه در این نشست باید بنای یک جهش صنعتی و معدنی برای استان همدان گذاشته شود، گفت: امور اقتصادی استان همدان نیازمند تحول جدی است.

رحیمی با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیتهای بالایی دارد، گفت: خودم را همدانی می دانم زیرا زندگی کردن، درس خواندن و رفت و آمد پیوسته به این استان همواره همدان را برای من قابل احترام ساخته است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز با سه معاون، مسئول دفتر و منشی های خود در استان همدان حضور یافته است، گفت: باید مشکلات و مسائل اقتصادی این استان را حل کنیم.

باید همه آنچه را که در چارچوب می گنجد حل و فصل کرد

وی با اشاره به اینکه انتخاب تنها 10 پرونده اقتصادی برای مطرح شدن در این همایش کارساز نیست، گفت: باید همه آنچه را که در چارچوب می گنجد حل و فصل کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت برای هموار کردن جاده های تلاش، گفت: باید در این خصوص تصمیمات جدی گرفت و بیانیه ای کشوری صادر کرد تا روشنگر راه شود.

رحیمی در پایان با انتقاد به برخی وبلاگها و سایتهایی که سخنان وی را تحریف می کنند، گفت: آنهایی که نابسامانی ایجاد می کنند و می خواهند ما را با ضعف مواجه کنند، در حد توان با آنان برخورد می کنیم.

رحیمی داشت: امروز بنده چندین سخنرانی داشتم که هنوز پایم به تهران نرسیده، عده ای آن را تحریف کرده اند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: حرفهای دولت از تلویزیون گفته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها