مرکز صبا در حال حاضر انیمیشن‌های گوناگونی را در دست ساخت دارد که قرار است بعد از ساخت از شبکه‌های مختلف به آنتن پخش سپرده شود.رنگ نیرنگ، اتحاد بادکنک‌ها و این چیه بعضی از انیمیشن‌هایی هستند که در حال حاضر در این مرکز در دست ساخت است.
کد خبر: ۴۰۶۵۱۹

احمدی، راوی یک انیمیشن شد

رنگ نیرنگ نام انیمیشنی است که آن را شاهین بهزادی کارگردانی می‌کند. این انیمیشن با تکنیک 2بعدی و به مدت 110 دقیقه آماده می‌شود. انیمیشن رنگ نیرنگ که برای مخاطب کودک و نوجوان تولید می‌شود در نکوهش نیرنگ و ریا ساخته می‌شود.

راوی این مجموعه انیمیشن مرتضی احمدی پیشکسوت سینما، تئاتر، رادیو و تلویزیون است. این انیمیشن داستان گرگی است که به قصد حمله به گله گوسفندان با گرگ دیگری همپیمان می‌شود و هر بار با هوشیاری سگ گله و گوسفندان در کار خود شکست می‌خورد. شهر بادکنک‌ها هم نام انیمیشنی است که به صورت 3 بعدی و در مدت 68 دقیقه آماده نمایش شده است. این انیمیشن به نویسندگی راضیه کاظم‌زاده و کارگردانی مظاهر خادملو، روایتگر شهر بادکنکی است که در آن حیوانات در صلح و صفا در کنار هم زندگی می‌کنند تا این‌که سر و کله جوجه‌تیغی حیله‌گری در این شهر پیدا می‌شود.

«این چیه»؟ نیز عنوان انیمیشنی 2 بعدی است که به کارگردانی بهروز یغمائیان در 52 قسمت 10 دقیقه‌ای در حال ساخت است.

این چیه که برای پاسخگویی به سوالات متعدد کودکان و نوجوانان آماده می‌شود به نویسندگی گروهی از نویسندگان جوان تهیه می‌شود.در سیاره‌ای ناشناخته، هفت موجود عجیب و غریب در کنار هم زندگی می‌کنند، این موجودات اولیه فاقد هرگونه تمدن و امکانات زندگی زمینی‌ها هستند، تاکسی نام یکی از اهالی این سیاره است که با سفینه‌ای قدیمی و قراضه هرازگاهی به زمین سفر می‌کند و در هر سفر چیزی از زمین به سیاره می‌آورد که باعث ایجاد سوال در بین اهالی سیاره می‌شود. «این چیه» نام رایانه‌ای بسیار قدیمی است که در این سیاره زندگی می‌کند و در هر قسمت با ارائه اطلاعات خود سوالاتی را که در ذهن اهالی سیاره ایجاد شده، پاسخ می‌دهد.

برنامه‌ای با موضوع انیمیشن

تک فریم‌های جاویدان نیز عنوان برنامه‌ای است که هر هفته پنجشنبه‌ها ساعت 18 از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این برنامه با کارگردانی مسعود جدی و اجرای رامبد جوان سعی در آشنایی مخاطبان با انیمیشن، جایگاه این هنر و قابلیت‌های این صنعت دارد.

این مجموعه علاوه بر انعکاس فعالیت مراکز مختلف تولید انیمیشن به مقولات دیگری از جمله معرفی انیماتورهای جوان و فعال در این حوزه، معرفی پیشکسوتان و اساتید انیمیشن در ایران، تاریخچه انیمیشن در جهان،‌ تکنیک‌های انیمیشن و... می‌پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها