خاوری اعلام کرد:

افزایش توان اعتباری بانکها با تشکیل صندوق سپرده‌های بانکی

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی تشکیل صندوق سپرده‌های بانکی را باعث افزایش توان اعتباری بانکها عنوان کرد و گفت: وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن باید قدرت خرید را برای خریداران مسکن به نحوی فراهم کند که منجر به دامن زدن قیمتها در بازار مسکن نشود.
کد خبر: ۴۰۶۰۸۴

محمود رضا خاوری در گفتگو با مهر در مورد تشکیل صندوق سپرده های بانکی گفت: این صندوق که در اختیار بانک مرکزی است، به نوعی سپرده های قانونی بانکها را تحت پوشش خود درمی آورد.

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی تصریح کرد: اگر بانکی از لحاظ نقدینگی با مشکل خاص و یا تلاطم مواجه شود، بانک مرکزی بلافاصله می تواند مشکلات تامین نقدینگی و ریسک نقدینگی را برطرف کند.

وی گفت: اما نحوه عملکرد صندوق نباید به گونه ای باشد که منجر به افزایش هزینه جاری بانکها گردد و یا بر روی توان اعتباری آنها اثرات منفی داشته باشد.

خاوری گفت: هم اکنون حدود 15 تا 17 درصد منابع بانکها به عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی قرار می گیرد، علاوه بر آن، بانکها 5 درصد دیگر هم به عنوان حاشیه نقدینگی مد نظر قرار دهند.

وی گفت: بر این اساس با تشکیل صندوق سپرده های بانکی این سپرده‌ها می تواند به کمک توان اعتباری بانکها بیاید.

وام 20 میلیون تومانی مسکن

خاوری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پرداخت وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن گفت: این وام باید قدرت خرید را برای خریداران مسکن به نحوی فراهم نماید که منجر به دامن زدن به قیمتها در بازار مسکن نشود.

وی با تاکید بر اینکه وام خرید مسکن باید بتواند مشکل مصرف کننده را حل کند، افزود: اینگونه امتیازات به نفع مصرف کننده و فروشنده باید تمام شود.

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی درباره زمان اجرایی شدن پرداخت وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن گفت: این وام به برنامه ریزی هایی نیاز دارد که در حال انجام است، ضمن اینکه برای افرادی که برای دریافت این وام به مبلغ 18 میلیون تومان سپرده گذاری کرده اند نیز باید سازوکارهای لازم فراهم شود تا بتوانند از وام 20 میلیون تومانی استفاده نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها