دریافت وجه کلاس‌های فوق‌برنامه تا آخر شهریور ممنوع است

آغاز ثبت‌نام در مدارس از اول تیرماه

وزیر آموزش و پرورش، بخشنامه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد. به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور بر ضرورت اجرای ضوابط و مقررات ثبت‌نام تاکید کرده است. در این بخشنامه، تاریخ شروع ثبت‌نام برای تمام دانش‌آموزان به‌جز دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، اول تیرماه 1390 اعلام شده است.
کد خبر: ۴۰۵۳۱۷

وزیر آموزش و پرورش در بخشنامه ثبت‌نام دانش‌آموزان عنوان کرده است که ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی صرفا از طریق سامانه اینترنتی انجام و زمینه‌های لازم برای تحقق این موضوع مهیا شود.

همچنین در بخشنامه وزیر آموزش و پرورش آمده است: ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی صرفا از طریق سامانه اینترنتی انجام می‌شود و دریافت هرگونه وجه برای کلاس‌های فوق‎برنامه، مجلات رشد یا امتحانات احتمالی تا پایان شهریورماه ممنوع است.

این بخشنامه می‌افزاید: ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در سطوح استان، شهرستان، منطقه و ناحیه تشکیل شود و با بررسی مشکلات عمومی و مشترک، شیوه‌های مناسب برای سهولت انجام کار بویژه در شهرهای بزرگ به کار گرفته شود.

ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان از طریق اینترنت

در این بخشنامه آمده است: وضعیت واحدهای آموزشی از نظر جنسیت، نوع مدرسه، دوره تحصیلی و یک یا دونوبته بودن قبل از شروع ثبت‌نام مشخص و ساماندهی شود؛ تمام هنرستان‌های دولتی ملزم هستند در حد ظرفیت خود حداقل دو کلاس از دانش‌آموزان سال اول متوسطه را ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی صرفا از طریق سامانه اینترنتی انجام و زمینه‌های لازم برای تحقق این موضوع مهیا شود.

ثبت‌نام در تمام پایه‌ها عادی، بدون آزمون ورودی

بنابر بخشنامه آموزش و پرورش، تاریخ شروع ثبت‌نام تمامی دانش‌آموزان به استثنای پایه اول ابتدایی، اول تیرماه خواهد بود. ثبت‌نام دانش‌آموزان تمام پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی، عادی بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل، نمره و غیره و صرفا براساس محدوده جغرافیایی مدارس صورت گیرد. در این بخشنامه آمده است: دریافت شهریه و اخذ تعهد هنگام ثبت‌نام در مدارس هیات امنایی که با رعایت آیین‌نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، ممنوع است.

لزوم فعالیت ستاد نظارت بر ثبت نام

این بخشنامه می‌افزاید: در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و لزوم اطلاع اولیا از وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس، ضرورت دارد ستاد مرکزی نظارت بر ثبت‌نام ادارات در ایام هفته برای معرفی مدارس و پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان و والدین تا پایان ثبت‌نام فعالیت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها