«سیلویو برلوسکنی» نخست‌وزیر ایتالیا را شاید بتوان فوتبالی‌ترین چهره سیاسی در کل قاره اروپا قلمداد کرد. او با ریاست بر باشگاه میلان و سرمایه‌گذاری‌های عظیم در آن توانست بهره‌برداری‌های کلان سیاسی داشته باشد و با حذف رقبای خود به اهداف مورد نظرش دست یابد.
کد خبر: ۴۰۲۹۰۹

نخست‌وزیر ایتالیا طی سال‌های اخیر در عرصه سیاست با توجه به عملکرد بسیار ضعیف دولتش در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و همچنین عدم اشتغال‌زایی و بالا رفتن آمار بیکاران و هم‌سو شدن این مشکلات با رسوایی‌های اخلاقی‌اش توانست بی‌کفایتی خود و کابینه‌اش را به مردم کشورش ثابت کرده و به چهره‌ای منفی تبدیل شود. با توجه به مشکلات عدیده‌ای که دولت برلوسکنی برای مردم ایتالیا داشت، بسیاری از پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش محبوبیت وی بوده و شمار زیادی از کارشناسان سیاسی در این کشور از شکست حتمی نخست‌وزیر ایتالیا در انتخابات آینده صحبت کرده و ابراز اطمینان نمودند که او این بار نخواهد توانست در مصاف با رقبای سیاسی‌اش نظر مردم ایتالیا را جلب کرده و پیروز انتخابات شود.

نکته قابل توجه اینجاست که نخست‌وزیر ایتالیا با حضور در عرصه ورزش و رشته پرطرفدار فوتبال و حاکمیت بر باشگاه میلان و خرید ستارگانی چون دیوید بکهام و رونالدینیو طی سال‌های اخیر توانست تا حد قابل توجهی بسیاری از نقاط ضعف موجود در دولتش را از دید مردم ایتالیا پنهان کرده و به اهداف سیاسی خود دست یابد.

این بار هم قهرمانی زودهنگام روسونری‌ها (میلان) در رقابت‌های سری A باعث شد تا رسانه‌های خبری ایتالیا از پررنگ‌تر شدن موفقیت برلوسکنی در انتخابات آینده خبر داده و اعلام کنند که با کسب این قهرمانی بر تعداد هواداران میلان افزوده شده و شانس رئیس باشگاه میلان برای موفقیت دوباره در انتخابات آینده در مصاف با دیگر رقبای سیاسی‌اش افزایش خواهد یافت، زیرا هواداران این تیم با توجه به علاقه‌ای که به ستارگان حاضر در تیم محبوب خود دارند به نفع برلوسکنی در انتخابات آینده شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که رئیس باشگاه میلان طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران بعد از مسجل شدن قهرمانی تیمش اعلام کرد که مطمئن است هواداران این تیم از وی در انتخابات آینده حمایت جدی و چشمگیر خواهند داشت.

از طرف دیگر آدریانو گالمانی نایب‌رئیس باشگاه میلان با ابراز خرسندی از قهرمانی تیمش بعد از 7 سال گفت: ما همه این پیروزی چشمگیر را مدیون ریاست باشگاه هستیم، زیرا او طی سال‌های اخیر با حمایت‌های همه‌جانبه و سرمایه‌گذاری عظیم در خرید ستارگان بزرگ حاضر در دنیای فوتبال، توانسته این تیم را به عنوان یکی از قدرتمندترین باشگاه‌های حاضر در اروپا معرفی کند و بر تعداد هوادارانش بیفزاید و به طور حتم به سیاست‌های خود در باشگاه میلان طبق روال گذشته ادامه خواهد داد.

نکته‌ای که از دید رسانه‌های خبری در این کشور دور نمانده مطرح شدن موضوع خرید ستاره بزرگ و جنجالی تیم رئال مادرید، کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی است که در فهرست خرید باشگاه میلان همراه دیگر ستاره‌های جوان برزیلی به چشم می‌خورد و به طور حتم رئیس باشگاه با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات به جهت بهره‌برداری‌های سیاسی خود زمینه فعالیت فوتبالیست‌های صاحب‌نام را با عقد قراردادهای نجومی فراهم خواهد آورد تا از این طریق بر شانس خود برای پیروزی در انتخابات آینده بیفزاید.

برلوسکنی بعد از پیروزی تیمش در اسکودتو گفت: روسونری‌ها حالا باید به دنبال کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی باشند و برای موفقیت در چارچوب این بازی‌ها تلاش کنند. با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که از بازیکنان حاضر در این تیم سراغ دارم دستیابی به این هدف دور از انتظار نیست و هواداران میلان می‌توانند خود را برای دومین جشن قهرمانی تیمشان آماده کنند.

آلگری: از رئیس باشگاه ممنونم

ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی میلان که در اولین حضورش در این تیم توانست قهرمانی در سری A را برای روسونری‌ها به ارمغان آورد به عنوان سرمربی تیم قهرمان گفت: از بازیکنان خود رضایت زیادی دارم. آنها بخوبی از عهده اجرای برنامه‌های مورد نظر برآمدند. در عین حال از رئیس باشگاه میلان به خاطر حمایت‌های بسیارش تشکر می‌کنم. او با سیاست‌های درست و مناسبش به خوبی زمینه موفقیت تیم را فراهم کرد و من اطمینان دارم در آینده نزدیک با خرید بازیکنان جدید ضریب موفقیت میلان در رقابت‌های مختلف را افزایش خواهد داد.

در یک نگاه کلی این موفقیت توانست چهره ناکارآمد نخست‌وزیر ایتالیا را بهبود بخشیده و وی را به یک شخصیت ورزشی محبوب تبدیل کند و باعث شود تا رسانه‌های ایتالیا از احتمال فراموشی نقاط ضعف دولت برلوسکنی و موفقیت دوباره‌اش در عرصه سیاست در مصاف با دیگر رقبای سیاسی خبر دهند.

نکته: نخست‌وزیر ایتالیا با حضور در عرصه ورزش و رشته پرطرفدار فوتبال و خرید ستارگانی چون دیوید بکهام و رونالدینیو طی سال‌های اخیر توانست تا حد قابل توجهی بسیاری از نقاط ضعف موجود در دولتش را از دید مردم ایتالیا پنهان کرده و به اهداف سیاسی خود دست یابد

فرزانه آذرفام / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها