در حال حاضر مراکز مختلف سیما تله‌فیلم‌های گوناگونی را در دست ساخت دارند. برج مراقبت، سرباز یک خانواده، سیامول، آبی مثل آسمان، زمان رفتن و سین هشتم برخی از فیلم‌هایی هستند که در این مراکز در مراحل مختلف تولید قرار دارند. در این تله‌فیلم‌ها بازیگران مطرحی چون بهزاد فراهانی، مجید مظفری، روناک یونسی، سلیمه رنگزن، شهروز ابراهیمی، محمد حاتمی و افسانه ناصری به ایفای نقش می‌پردازند.
کد خبر: ۴۰۲۸۷۶

ماجراهای یک برج مراقبت

تصویربرداری فیلم تلویزیونی« برج مراقبت» به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی به سفارش صداوسیمای مرکز کیش به اتمام رسید.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده تله‌فیلم برج مراقبت گفت: این فیلم تلویزیونی در 8 لوکیشن تصویربرداری شد که مهم‌ترین آنها برج مراقبت فرودگاه کیش، کابین خلبان هواپیما و سطح جزیره کیش است.

وی درباره داستان این تله‌فیلم گفت: ناصری در برج مراقبت فرودگاه که حساس‌ترین مکان فرودگاه است و نقش اساسی در تامین امنیت هواپیما و جان مسافران دارد، کار می‌کند. در همین حین همسرش دچار بیماری می‌شود و او باید حساسیت‌های موجود در کارش و مشکلات ایجاد شده در زندگی شخصی خود را به صورت ایده‌آل مدیریت کند که در این راه، مشکلاتی برای او به وجود می‌آید.

شریفی از تدوین همزمان این تله‌فیلم خبر داد و عنوان کرد: برج مراقبت اردیبهشت ماه جاری آماده پخش خواهد شد.

در این فیلم تلویزیونی محمد حاتمی، روناک یونسی، شهروز ابراهیمی، محمد ابهری و افسانه ناصری به ایفای نقش می‌پردازند.

رساندن خبر شهادت یک سرباز

همچنین تله‌فیلم «سرباز یک خانواده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید مظفری در شبکه استانی سیمای مرکز آذر بایجان غربی آماده پخش شد.

این تله‌فیلم با موضوع ایثار و شهادت ساخته شده و داستان آن روایت زندگی جان‌بابا، پیر مرد شمالی است که باور ندارد پسرش در جبهه شهید شده است. روزی رحیم سربازی جنوبی به روستا می‌آید و خبر شهادت حبیب پسر جان‌بابا را به او می‌دهد، ولی جان‌بابا او را از خود می‌راند. رحیم خود را مدیون حبیب می‌داند و قصد ماندن در روستا را می‌کند. رحیم و جان‌بابا پس از کشمکش‌های زیاد با هم آشنا شده تا جایی که بهم دلبستگی پیدا می‌کنند. جان‌بابا همانند پسرش از او حمایت می‌کند و برخلاف گذشته که مخالف رفتن حبیب به جبهه بود، این بار از رفتن رحیم به جبهه برای آزادسازی خرمشهر استقبال می‌کند.بنیامین مظفری، راحله کرمی، فاطمه شکری، سعید داخ، مجید مظفری، رامین کلب‌خانی، بیژن لطفی، ماهرخ رفیع‌زاده، ساسان حسن‌زاده و محمدعلی شاهین بازیگران این فیلم هستند.

زندگی یک پسر ناخلف

فیلم تلویزیونی سیامول به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی امانی هم در صدا و سیمای مرکز کرمان در حال تولید است.

امانی گفت: پیش‌تولید این مجموعه از 15 فروردین امسال آغاز شده و هم اکنون نیز کار تصویربرداری ادامه دارد.

وی درباره داستان این فیلم گفت: علیمراد و سمن خانواده‌ای جیرفتی هستند که خداوند پس از چند سال پسری به آنها می‌دهد به نام دادخدا که از نظر اخلاقی جوانی سرکش و ناخلف از آب درمی‌آید که باعث نگرانی پدر و مادر می‌شود.

منوچهر صبوری، علی‌محمد رادمنش، علی پردل، معصومه آراسته، صوفیا زابلی، معین جهانی، محمد اوژندی، محمود شهریارپناه و مصطفی پلاشی بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند.

«زمان رفتن» در نیمه راه

تله‌فیلم «زمان رفتن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سالم صلواتی هم در صداوسیمای کردستان تولید می‌شود.

صلواتی گفت: فیلم تلویزیونی «زمان رفتن» به روایت پیرمردی تنگ‌نظر در یک روستا می‌پردازد که علیه طرح گازکشی به روستا تبلیغ می‌کند.

وی افزود: کاحمه کریم، پیرمردی است که در یکی از روستاهای کردستان، سال‌ها مشغول توزیع نفت برای اهالی بوده، به همین دلیل او دارای جایگاه خاصی است. آرزوی کاحمه کریم این است که روزی ریبوار پسرش که سال‌هاست رفته و طی حادثه‌ای ناپدید شده است؛ برگردد و جای او را در روستا بگیرد تا آن‌که روزی به او خبر می‌رسد که قرار است لوله‌های گاز از زمین‌های روستای آنها به شهر مجاور عبور کند و در آینده‌ای نزدیک، روستاییان صاحب گاز شوند. او از ترس بیکار شدن سعی می‌کند تا مردم را از اجازه دادن جهت عبور لوله‌ها از زمین‌هایشان منصرف کند. به همین دلیل اتفاقات متعدد و گاه طنزی رخ می‌دهد.محمدعلی محمدی، مظفر رحیمی، مرحوم درویش اسماعیل ساده‌میری و سمیه رحیمی بازیگرانی هستند که در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

معرفی آداب و رسوم مردم شیراز

فیلم تلویزیونی «سین هشتم» به کارگردانی سیداشرف طباطبایی و تهیه‌کنندگی محمدجواد مرادی نیز به همت صداوسیمای مرکز فارس تهیه و تولید می‌شود.مرادی گفت: این فیلم تلویزیونی سفر را بهانه‌ای قرار داده تا به معرفی فرهنگ، آداب و رسوم مردم شیراز بپردازد و در آن، داستان خانواده‌ای به تصویر کشیده می‌شود که نمونه‌ای از خانواده فارسی و شیرازی است که خاطرات گذشته دور و نزدیک را مرور می‌کنند.

وی درباره داستان این تله‌فیلم گفت: مجید آقا که خود را شیرازی اصیل می‌داند، قصد دارد به محض اعلام سال تحویل، سفر سیاحتی خود را به سمت تهران آغاز کند. او با خرید سوغاتی‌های شیراز، از تخت‌جمشید و شهر اصفهان دیدن می‌کند و پس از زیارت آرامگاه حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم راهی تهران می‌شود و در تهران ماجراهایی برای این خانواده اتفاق می‌افتد که آنها را از ادامه سفر و سیاحت منصرف می‌کند و ترجیح می‌دهد به شیراز بازگردد و ایام نوروز را در شهر خود باشد.

ایمان افشاریان، سارا کریمی، محبوبه یزدانی، محمد اهالی و حلما زهتاب‌زاده بازیگران این فیلم هستند.

ترویج الگوهای انسانی

تله‌فیلم «آبی مثل آسمان» به کارگردانی محمد باقری‌نیکو و تهیه‌کنندگی اکبر صابری‌نژاد به سفارش صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز تهیه می‌شود.اکبر صابری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: فیلم تلویزیونی «آبی مثل آسمان» به مدت یک ماه، پیش تولید داشته و از 20 اسفندماه تصویربرداری آن آغاز شده و پس از 26 روز به اتمام رسیده است.

داستان این فیلم درباره وکیل جوانی است که بعد از شکست در پرونده‌ای جزایی متوجه می‌شود قاضی پرونده، شرایطی را برای نقض حکمی که خود داده، ایجاد کرده است. او در پیگیری علت این موضوع متوجه می‌شود سرنخ تمام ماجراها به نوجوانی به نام فرزاد باز می‌گردد که در انشای خود الگویی را برای بسط خوبی در جامعه طراحی کرده است. معلم از فرزاد خواسته به عنوان اولین حلقه از این زنجیره، خودش الگویی را که در انشاء نوشته پیاده کند، اما فرزاد در اولین گام به مشکل برمی‌خورد و از ادامه کار باز می‌ماند. او متوجه می‌شود افراد دیگری که با واسطه در جریان این الگو قرار گرفته‌اند، راه او را ادامه داده تا این‌که این زنجیره به نجات فردی از قصاص انجامیده است.

صابری‌نژاد خاطرنشان کرد: در تولید فیلم تلویزیونی «آبی مثل آسمان» از شاخص‌های بومی بسیاری از جمله لباس، لهجه شیرین و دلنشین بختیاری، بندری در کنار ساده‌زیستی برای ارتباط خوب و موثر با مخاطب استفاده شده است.

در این فیلم تلویزیونی بهزاد فراهانی، سلیمه رنگزن، مهدی ساکی، امیر موسوی، حسام باتمانی، مهدی افشار قهرمانی، فاطمه سلیمانی، فرزاد رمضانی و آرین نیاکان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها