عضو فراکسیون روحانیون مبارز مجلس شورای اسلامی گفت: هر کشوری که عدالت را از یاد ببرد با قیام مردم رو به رو خواهد شد همانطور که در منطقه شاهد بیداری اسلامی هستیم.
کد خبر: ۴۰۱۲۰۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاد خبری دومین همایش الگوی اسلامی – ایرانی عدالت، محمدتقی رهبر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی را مهمترین عامل پیشرفت جامعه اسلامی دانست و گفت: عدالت به معنای برقراری قسط و قرارگیری هر چیزی در جای خود است و اجرای این تعریف ساده باید با هوشمندی توامان باشد.باید نقش عدالت و چگونگی تحقق آن را در حوزه های مختلفی اعم از اجتماعی، اقتصادی و... تعریف و به زیر به مجموعه‌های آنها توجه کرد.

وی افزود: اگر عدالت در جامعه به درستی تعریف و اجرا شود، آرامش روانی را محقق می سازد. برخی از کشورها در پی ایجاد رفاه برای ملت‌شان دست به هر جنایتی می‌زنند. اما در همان جامعه با فساد سیستم اداری، قضایی و... مردم از آرامش برخوردار نیستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به نیازهای فراوانی که در کشور پاسخی دریافت نکرده‌اند، گفت: مردم جامعه بیش از اینکه از فقر آزرده خاطر شوند از بی عدالتی اظهار ناراحتی می کنند. کشاورزی که 4 سال پی در پی درگیر خشک‌سالی بوده و هیچگونه کمکی را از سوی دولت دریافت نمی‌کند نباید یکباره با جشن‌ها، همایش‌ها و سفرهای پرخرج دیگران رو به رو شود.

رهبر افزود: هر کس در جامعه نسبت به تلاش خود سود می‌برد، اما اگر کسی با تلاش کم از سود زیادی بهره‌مند شد، باید زنگ بی‌عدالتی به صدا درآید و دیگران را متوجه این موضوع کند. عدالت از یک خانه گرفته تا تمام کشور باید مورد توجه قرار گیرد. شعار نظام اسلامی ما عدالت گستری است. پیامبر برای تحقق عدالت به بعثت نایل شد.

عضو فراکسیون روحانیون مبارز شعار اصلی نظام اسلامی را عدالت گستری دانست و افزود: مقام معظم رهبری امسال را به نام جهاد اقتصادی نامگذاری کرده‌اند. بدیهی است که در مسیر اقتصاد پویا نباید یک جریان تبلیغی فریبنده ایجاد شود و اگر سیستم موجود مورد بازبینی و عیب یابی قرار گیرد نباید تصور کرد که حکمی همچون جهاد دارد بلکه مردم باید بدانند در بودجه و درآمدی که در ازای خدمات برای 70 میلیون و اندی صرف می‌شود حقی یکسان داشته و عادلانه برایشان خرج می‌شود.

رهبر، تبیین الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت را نیاز جامعه اسلامی دانست و ابراز کرد: باید الگوی یاد شده را به گونه‌ای تعریف کنیم که امکانی برای زیاده خواهی و زرنگی‌ها نداشته باشد. در هر جامعه‌ای انسانهای مریض و زیاده خواهی وجود دارند که به دنبال روزنه هایی برای فرار از عدالت می‌گردند. باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به شیوه‌ای تدوین شود که راهی برای رسوخ دشمنان عدالت نداشته باشد.

عضو فراکسیون روحانیون مبارز افزود: مردم با وجدان بیدار و بصیرت قابل ستایش به دولت اسلامی و حکومت انقلابی ایمان دارند و همواره پشتیبان رهبری هستند در این میان نخبگان و اندیشمندان باید با ریزبینی و کنکاش در زندگی اقشار متوسط و ضعیف جامعه به دنبال تبیین چنین الگوی جهانشمولی باشند و از بحث‌های علمی دور نمانند.هر کشوری که عدالت را از یاد ببرد با قیام مردم رو به رو خواهد شد همانطور که در منطقه شاهد بیداری اسلامی هستیم.

رهبر، هدف تبیین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت را عامل افزایش امید در جامعه دانست و گفت: الگو باید بر مبنای نیازهای مردم تبیین شود تا مردم به آن اعتماد کنند. متاسفانه امروز مسوولان از مردم عقب افتاده‌اند. فشارهای ایجاد شده در جامعه را کم اثر می‌بینند در صورتیکه مردم زیر فشار هستند. باید در تدوین هر طرحی با دلسوزی و توجه به زندگی مردم مستضعف برخورد کنیم. هدف عدالت توجه به همه اقشار به خصوص نیازمندان است نباید با اجرای طرح‌هایی این قشر زحمت‌کش را در معرض آسیب قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها