مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر  در برنامه هفته منابع طبیعی اعلام کرد:

دستاوردهای مهم در آبخیزداری

معاون آبخیزداری سازمان جنگلها و آبخیزداری کشور گفت: امسال حدود دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۴۰۰۱۷۱

به گزارش مهر، محمدرضا شجاعی بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از سد دیزشکن روستای سمل تنگستان افزود: در برنامه پنجم توسعه مقرر شده در هشت میلیون هکتار از اراضی کشور با اعتبار هزار و 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و طبق پیش بینیها 700 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی طرح آبخیزداری اجرا شود.

وی با اشاره به رشد 25 درصدی پیش بینی توسعه طرح‌های آبخیزداری در کشور در سال جاری افزود: در افزایش بهره وری بخش کشاورزی 12.5 درصد سهم وزارت نیرو و 12.5درصد به آبخیزداری کشور اختصاص یافته است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگلها و آبخیزداری کشور با اشاره به فعالیت 100 تعاونی آبخیزداری با بیش از پنج هزار عضو فعال در کشور، گفت: انتظار می‌رود با اختصاص تسهیلات درازمدت و ارزان قیمت در اجرای طرح ها، آبخیزداری دولتی را به سمت آبخیزداری مردمی و مشارکتی سوق دهیم.

شجاعی در ادامه با اشاره به اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار در سفر سوم هیات دولت به استان بوشهر در امر آبخیزداری گفت: با توجه به حمایتهای خوب مسوولان استان سعی بر آن است تا پایان سال 92 نسبت به تمامی اعتبارات پیش بینی شده اقدام شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر نیز گفت: اجرای سد دیزشکن با اعتبار بیش از 24 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در سال 89 آغاز شده که در سال 90 به بهره برداری خواهد رسید.

عسکر شریفی افزود: این سد با ارتفاعی بیش از 18 متر، حدود دو میلیون متر مکعب آب را سالانه در خود جای می‌دهد و برای تقویت سفره‌های زیرزمینی، جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک به کار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها