مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: براساس دستور وزیر بازرگانی طرح برخورد با کم فروشی، افت کیفیت و کمیت مواد ترکبیی کالاهای بسته بندی به سراسر کشور ابلاغ شده و از روز جاری دهم اردیبهشت ماه اجرا می شود.
کد خبر: ۳۹۹۲۳۵

'محمدحسن نکویی مهر' روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دراین طرح نظارتی که قراراست تا 15 خرداد ماه امسال ادامه یابد ، 10 هزار بازرس در قالب گروه های ویژه با هماهنگی سازمان استاندارد، اداره کل بهداشت درمان استان ها و سازمان تعزیرات حکومتی مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز طرح نظارتی تمدید می‌شود، افزود: در این طرح مواد ترکیبی با آنچه روی بسته بندی درج شده ، قیمت و وزن محصولات بسته بندی شده کنترل می شود.

پیش ازاین وزیر بازرگانی درباره گزارش‌های کم‌فروشی توسط برخی تولیدکنندگان به ایرنا گفته بود: سازمان‌های مسئول گزارش‌های مربوط به کم‌فروشی و کاهش وزن کالا را همراه با گرانفروشی پیگیری ‌می‌کنند.
'مهدی غضنفری' به تولیدکنندگان هشدار داد که در صورت کاهش وزن کالای خود، متخلف محسوب شده و با آنها بشدت برخورد می شود.

وی افزود: به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ماموریت داده شده تا با کمک سازمان بازرگانی استانها و جامعه اصناف و همچنین بازرسی نظام صنفی، گزارش‌های مربوط به کم فروشی و کاهش وزن کالا و گرانفروشی را در ایام قبل و بعداز عید به طور جدی پیگیری کنند.

* برخورد با افزایش خودسرانه قیمت ها

نکویی مهر در ادامه این گفت وگو درباره وضعیت قیمت ها گفت: با توجه به اینکه کارگروه تنظیم بازار تغییر قیمت کالاها در سال جاری را تایید نکرده، بنابراین هرگونه افزایش قیمت خودسرانه و غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییر قیمت باید در چارچوب مصوبه کارگروه کنترل بازار باشد، بنابراین واحدهای تولیدی خواهان افزایش قیمت باید درخواست خود را به همراه مستندات موضوع به مراجع رسمی و وزارتخانه‌های ذیربط خود همچون جهاد کشاورزی و صنایع و معادن ارایه کنند.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: پس از آن درصورت جمع بندی به سازمان حمایت ارایه و نظرات کارشناسی اعمال می شود اما در نهایت کارگروه تنظیم بازار تصمیم گیرنده اصلی هرگونه تغییر قیمت است.

وی این موضوع را نیز یادآورشد که افزایش نرخ‌های جهانی تاثیر خود را بر روی برخی اقلام وارداتی همچون کره می گذارد بنابراین برخی افزایش قیمت ها واقعی و اجتناب ناپذیراست.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها