معاون گردشگری کشور از پیگیری‌ها برای صدور ویزای چهارجانبه "شانگن " برای ایران،‌ عراق، سوریه و ترکیه خبر داد و گفت: اردن و لبنان انصراف خود را از این طرح اعلام کردند.
کد خبر: ۳۹۸۲۸۰

شهباز یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به اینکه پیشنهاد راه‌اندازی ویزای "شانگن " برای نخستین‌بار توسط اردوغان؛ نخست وزیر ترکیه مطرح شد، اظهار داشت: این طرح با هدف تسهیل در روابط گردشگری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه ویزای چهارجانبه "شانگن " بین کشورهای ایران، عراق، سوریه و ترکیه راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این طرح از نیمه دوم سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر کمیته کنسولی وزارت خارجه موضوع را در دست پیگیری دارد.

معاون گردشگری کشور در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر برای کشورهای سوریه و ترکیه نیازی به صدور ویزا نیست و این طرح چه کمکی به توسعه گردشگری می‌کند؟ گفت: در حال حاضر صدور روادید بین ایران با سوریه و ترکیه لغو شده است اما ویزای "شانگن " ویزای مشترک برای چهارجانبه شدن است.

یزدانی درباره حضور دو کشور اردن و لبنان در این طرح نیز تصریح کرد: ابتدا کشورهای اردن و لبنان برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی آمادگی کرده بودند اما پس از مدتی انصراف دادند.

وی درباره زمان اجرای این طرح اظهار داشت: این موضوع در کمیته کنسولی وزارت خارجه در حال پیگیری است و درباره جزئیات آن وزارت خارجه اطلاع رسانی خواهد کرد.

 در حال حاضر ویزای "شینگن " در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها