مراجع و علما از طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم قدردانی و بر لزوم صرفه جویی مردم در مصرف آب تاکید کردند.
کد خبر: ۳۹۸۲۴۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیـدار موسی پور استاندار قم بـا بیان این‌که در حوزه تامین آب مورد نیاز قم کار مثبتی انجام شده است اظهار امیدواری کرد با تدبیر و صرفه جویی مـردم در تامین آب مورد نیاز مصرفی به مشکل بر نخوریم.

وی بـا بیان این‌که اسراف در هر موضوعی به ویژه در زمینه مصرف آب ایراد شرعی دارد تاکید کرد بـاید بـا فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آموزش عمومی فرهنگ صرفه جویی در بین مردم را نهادینه کرد.

آیت الله مکارم شیرازی بـا تاکید بر لزوم جلوگیری از هدر رفت آب در مصارف مختلف تصریح کـرد: مردم باید قدر این نعمت الهی را بدانند و به گونه‌ای مصرف کنند که آب سالم و گوارا در اختیار همه قرار گیرد.

آیت الله صافی گلپایگانی هم در دیدار استاندار قم با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در خصوص انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم ابراز امیدواری کرد با صرفه جویی مردم در مصرف آب، مشکلی در زمینه تامین آن استان ایجاد نشود.

آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار استاندار قم بـا بیان این‌که تـامین آب یکی از آرزوهای دیرینه مردم بود که با تلاش شبانه روزی و همت مسوولان تحقق یافت افزود: این طـرح آبـرسانی که با هزینه‌های سنگین اجرا شده است باید با صرفه جویی مردم همراه باشد.

آیت الله علوی گرگانی هم در دیدار موسی پور با قدردانی از اقدامات موثر انجام شده در زمینه توسعه و عمران استان وهمچنین طرح انتقال آب به قم افزود: حل مشکل آبرسانی یک اقدام ماندگار و هدیه به مردم قم است.

وی تصریح کرد ایجاد شبکه آب شیرین و گوارا در قم برکات زیادی را به همراه خواهد داشت و موجب تسریع در عمران و آبادانی استان می‌شود.

در ابتدای این دیدار‌ها استاندار قم بـا بیان گزارشی از طرح آبرسانی به قم گفت: بـرای تـامین آب مصرفی مورد نیـاز مردم قم و با توجه به این‌که از پارسال بهره برداری از آب موجود در سد 15 خرداد متـوقف شد در یک طـرح اضطراری انتقال آب از سرشاخه‌های دز بـه قم سرعت گرفت و در مرحله نخست این طرح هزار و700 لیتر آب در ثانیه وارد شبکه آب شهری قم می‌شود و به تدریج این میزان بـه 2 هـزار و 500 لیتر بر ثانیه خواهد رسید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها