استاندار کرمان خبر داد:

اختصاص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار به صنایع و معدن کرمان

استاندار کرمان گفت: در سال جاری 50 هزار میلیارد ریال به بخش صنایع و معدن استان کرمان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۳۹۳۷۷۹

به گزارش فارس از کرمان، اسماعیل نجار عصر امروز در بازدید از طرح‌های مختلف مجتمع معدنی گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: 50 هزار میلیارد ریال برای هزینه در بخش صنایع و معدن در سال جاری به استان کرمان اختصاص یافت.

وی بیان داشت: استان کرمان دارای معادن متعدد و بسیار زیاد از جمله آهن، مس، کرم و سنگ‌های ساختمانی است و معادن ظرفیت‌های خوبی را برای پیشرفت و توسعه استان کرمان هستند.

نجار افزود: در سال جهاد اقتصادی که به فرموده مقام معظم رهبری نام گرفته است، مسئولان استان موظف هستند و مردم هم باید همکاری کنند تا این جهاد اقتصادی در عمل پیاده شود.

وی خاطرنشان کرد: همه مسئولان و اقشار جامعه باید به مساله جهاد اقتصادی به عنوان یک موضوع تعبدی، تکلیفی و اعتقادی نگاه کنند تا بتوانیم فرمان ولی‌فقیه را اجرا کنیم.

استاندار کرمان گفت: ایران اسلامی از نظر اقتصادی و علمی جایگاه بسیار بلندی دارد و باید کارهای بسیار اساسی برای اقتصاد کشور و با مشارکت مردم انجام شود تا دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی مایوس شوند.

در این بازدید محمد جلال‌مآب مدیرعامل مجتمع معدنی سنگ آهن گل گهر سیرجان از افتتاح خط چهارم تولید کنسانتره در این مجتمع خبر داد و گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در تابستان سال جاری به بهره ‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: برای این طرح عظیم یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و با فعالیت این واحد صنعتی برای 250 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

جلال‌مآب بیان داشت: برای رفع کمبود برق مجتمع گل گهر عملیات اجرایی احداث نیروگاه 500 مگاواتی گل گهر سیرجان که از مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهور است، در نیمه اول سال جاری آغاز می‌شود و برای این طرح 3 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

به گزارش فارس، استاندار کرمان به همراه مدیرکل صنایع و معادن استان از نزدیک روند کار بخش‌های مختلف از جمله اکتشاف معدن، کارخانه تغلیظ، مرحله اول پالایش سنگ، گندله‌سازی را مورد بازدید قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها