پس از رییس اتاق ایران، این بار رییس اتاق تهران نسبت به بحث‌های جدید درباره حذف صفر از پول ملی به در نظر گرفتن مقدمات انجام این کار تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۳۵۸۹

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: کم‌ کردن صفر، آن هم سه یا چهار تا و یا کمتر و بیشتر، یک موضوع ابتدایی نیست که فعلا بتوان از آن سخن گفت، بلکه این کار اقتضائاتی لازم دارد. چراکه این موضوع مفهومی است که می‌تواند کل تعادل اقتصادی کشور، روابط پولی و مالی، مسائل مربوط به بدهی‌ها، تسهیلات، اعتبارات و جو روانی در جامعه و حقوق‌بگیران را تحت تاثیر قرار دهد.

وی اضافه کرد: این موضوع مجموعه‌ای از مسائل را در بر می‌گیرد و حتی وزیر اقتصاد نیز گفته که وقتی این موضوع شدنی است که همه تمهیدات آن انجام شود.

رییس اتاق تهران با تاکید بر این که بدون در نظر گرفتن مقدمات انجام این کار، اجرای آن امکان‌پذیر نیست، افزود: البته کشورهای دیگر هم که این کار را انجام دادند، با مقدمات و قبول بازتاب‌های آن این کار را انجام دادند.

به گفته او، راه‌های دیگری نیز به جز حذف صفر پول ملی وجود دارد و دولت نیز با انجام اقداماتی مانند ضرب سکه 500 تومانی، نشان داده که کارهای دیگری هم می‌توان برای رسیدن به چنین هدفی انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها