روند مذاکرات فدراسیون فوتبال با گزینه‌های خارجی سرمربیگری تیم ملی مطابق با برنامه‌ریزی‌های این فدراسیون پیش رفت تا وعده‌ای که از یک ماه پیش داده بودند تا حدود زیادی محقق شود؛ یعنی معرفی سرمربی تیم ملی پس از تعطیلات سیزده روزه نوروزی. عباس ترابیان هم‌اکنون در اروپا به سر می برد، اما کجای اروپا معلوم نیست، چون او نمی‌خواهد مردم بدانند برای مذاکره با کارلوس کرش پرتغالی به قاره سبز رفته یا قصد دارد با فاتح تریم ترک‌تبار به توافق نهایی برسد!
کد خبر: ۳۹۳۲۶۹

از آن سه گزینه‌ای که قبل از عید صحبتش بود، مارچلو لیپی ایتالیایی به دلیل قیمت بالای رقم پیشنهادی‌اش و همین طور این شرط که با ایران فقط تا یک سال قبل از جام جهانی 2014 قرارداد می‌بندد و نه بیشتر، از دور خارج شد تا گزینه ها به کارلوس کرش و فاتح تریم محدود شود.

در این میان سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال با هر دو گزینه، به موازات هم مذاکرات را ادامه داده و جالب آن‌که با هر دوی آنها تا مراحل پایانی توافقات پیش رفته است. عباس ترابیان در این باره می‌گوید: «قراردادی که با یکی از این دو خواهیم بست تا جام‌جهانی 2014 خواهد بود. ما بر سر مسائل مالی با دو گزینه‌مان به تفاهم رسیدیم و تنها مشکل، یکی ـ دو بند حقوقی است. ضمن این‌که وکیل یکی از دو گزینه‌های ما که کلمبیایی است در سفر بوده و به همین خاطر چند روزی روند مذاکرات به تاخیر افتاد. با این حال تا 14 یا 15 فروردین (امروز یا فردا) سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود.»

ترابیان به همین خاطر دیروز راهی اروپا شد تا مذاکرات نهایی را با یکی از دو گزینه انجام دهد و همراه او به تهران برگردد. نکته جالب در این میان، اطلاع کرش و تریم از مذاکرات دوگانه فدراسیون فوتبال است؛ یعنی آنها با علم به این‌که یک رقیب جدی دیگر هم پای مذاکرات نشسته، با ترابیان صحبت می‌کنند و این چیزی است که به فدراسیون فوتبال برای رسیدن به گزینه نهایی کمک می‌کند. با این وجود از روند مذاکرات این گونه پیداست که اولویت فدراسیون فوتبال با کارلوس کرش پرتغالی است. ترابیان هم به نوعی این را تایید می‌کند: «با فاتح تریم تقریبا مشکل خاصی نداریم چرا که او خیلی بیشتر از کرش ایران را می‌شناسد و از اوضاع و احوال آن باخبر است. البته یکی دو مورد اختلاف‌ نظر باقیمانده میان ما و کرش هم چندان جدی نیست و شواهد امر نشان می‌دهد که باید امید زیادی برای رسیدن به توافق نهایی با این مربی پرتغالی داشته باشیم.»

یکی از عواملی که باعث شد کارلوس کرش دوباره به گزینه اصلی فدراسیون فوتبال برای ادامه مذاکرات تبدیل شود، لغو محرومیت این مربی پرتغالی توسط شورای عالی حکمیت ورزش بود. کرش شهریور سال گذشته به دلیل اهانت به ماموران مبارزه با دوپینگ و جلوگیری از انجام تست برخی بازیکنان تیم ملی پرتغال، از حضور رسمی در میادین ورزشی محروم شده بود، اما دادگاه (CAS) در سوئیس پس از بازبینی پرونده این مربی، باقیمانده محرومیت کرش که شش ماه بود را بخشید تا او دیگر مشکلی برای حضور در میادین ورزشی نداشته باشد.بنا به گفته مسوولان فدراسیون ایران، این موضوع یکی از موانع اصلی بین فدراسیون فوتبال و کرش در جریان مذاکرات قبلی بود.

البته با وجود سفر عباس ترابیان به اروپا، هیچ پیش قراردادی در کار نیست و گزینه نهایی برای امضای قراردادش به ایران سفر خواهد کرد. این موضعی است که هم علی کفاشیان، هم مهدی تاج و هم عباس ترابیان روی آن اتفاق نظر دارند.مسوولان فدراسیون فوتبال حتی محل اسکان کارلوس کرش، همسر و دو دستیارش را آماده کرده‌اند تا اگر او گزینه نهایی بود مشکلی از بابت حضور آنها در ایران وجود نداشته باشد. در این میان تعلل در اعلام سرمربی تیم امید هم به خاطر نزدیک شدن به توافقات نهایی با سرمربی پرتغالی است، چراکه فدراسیون فوتبال در مذاکره با این مربی تاکید کرده که او و دستیارانش در ایران فقط عهده‌دار مسوولیت تیم ملی بزرگسالان نیستند و همزمان مدیریت تیم‌های امید و جوانان ایران را هم باید بر عهده داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها