وزیر بازرگانی در پیامی سال 1390 را سال اجرای آمایش تجاری کشور و همراستایی تنظیم بازار با توسعه صادرات برشمرد.
کد خبر: ۳۹۲۵۰۷

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام نوروزی مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی خطاب به مدیران وکارکنان وزارتخانه متبوعش آمده است: بار دیگر اراده خداوندی در حیات دوباره آفرینش قرار گرفت و دگرگونی و تحول، بالندگی و سرزندگی از بستر بهار متجلی شد. بار دیگر سال نو شد و نوروز، یگانه جشنواره‎ای که در آن همه ایرانیان در لحظه تحویل سال دست بر آسمان می‎برند و طلب دنیا و آخرت را از یکتای متعال زمزمه می‎کنند، از راه رسید.

حوزه بازرگانی کشورهم با همیاری ومشارکت همه مدیران و کارکنان گرانقدر، پرتلاش و تحول‎آفرین خانواده بزرگ بازرگانی با همت مضاعف و تلاش مضاعف ازسال 89 که سالی متفاوت، حساس و پرکار بود و در آن اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‎ها را شاهد بودیم، با سربلندی و افتخار گذر کرد.

اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها به لطف و عنایت الهی و با هوشیاری و آگاهی و همت و درایت همه مردم و دستگاهها به ویژه مجموعه مسوولیت‎پذیر بازرگانی به بهترین نحو پیاده شد، به‎گونه‎ای که از انتظارات تورمی در آن خبری نبود؛ از کمبود کالا، بی‎نظمی و به هم‎ریختگی در عرضه کالا خبری نبود و هرچه بود لطف خدای عظیم‎الشان بود و همدلی، همراهی و تشریک مساعی همه همکارانم در ستاد وزارت بازرگانی، سازمانهای تابعه، استانها و همراهی و همکاری اصناف، بخش خصوصی و مشارکت همه آحاد مختلف اجتماعی و اقتصادی که با یک نوع وفاق ملی و اجتماعی، همدلی و همیاری همگانی این طرح عظیم اقتصادی را به اجرا در آوردند.

تنظیم بازار امسال، تنظیم بازار همگانی بود و این سطح از هماهنگی خود درجه بالایی از مدیریت کیفی را در سطح عالی به نمایش گذاشت چرا که اینگونه از هماهنگی‎ها نیازمند کشف پیچیدگی‎هایی در روابط میان دستگاه‎ها و تحلیل شرایط و مشکلاتی است که بروز می‎کند و ارایه راهکارهایی که در حل مشکلات اثر‎گذار است.

علاوه بر این، طرح اصلاح قیمت گندم، آرد و نان که یکی از دغدغه‎ها و مطالبات عمده مردم در کشور بود، خوشبختانه با همکاری و وفاق همه همکارانم در سازمانهای بازرگانی استانها و شرکت‎های غله در سراسر کشور با موفقیت به اجرا در آمد.

هرچند اگر بخواهیم از عملکرد و همیاری تک‎تک واحدها و نهادهای تخصصی در رشد صادرات غیرنفتی، مدیریت و تنظیم موثر بازار، اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها و توسعه فناوری اطلاعات و سامانه‎های وزارت بازرگانی نام ببریم، خود کتابچه‎ای عظیم می‎شود که در این مقال نمی‎گنجد، اما از مشارکت و همدلی همه عزیزان در سطوح ستادی و استانی تقدیر می‎کنم و از شما می‎خواهم تا سپاس اینجانب را برای خود و خانواده محترمتان در آستانه سال نو پذیرا باشید.

رشد بیش از 20 درصدی صادرات غیرنفتی، تدوین سند راهبرد توسعه تجارت خارجی، مدیریت واردات، پوشش 600 میلیون دلاری ریسک‎‎های صادراتی، برگزاری بیش از 70 نمایشگاه داخلی و خارجی، حضور موفق در نمایشگاه اکسپوی شانگهای و افزایش ظرفیت ناوگان کشتیرانی درحوزه بازرگانی خارجی وخرید بیش از 11 میلیون تن گندم در قالب بزرگترین پروژه خرید تضمینی کشور،اجرای طرح بزرگ ذخیره‎سازی کالاهای اساسی با مشارکت بخش خصوصی،انجام بیش از7 میلیون بازرسی، برگزاری بیش از 700 نمایشگاه فروش مستقیم کالا و پوشش بیمه‎ای قالیبافان در حوزه بازرگانی داخلی؛ و راه‎اندازی گواهی مرکز میانی عام، اجرای پروژه میزان یک (کارت خرید اعتباری)، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم)، سامانه هوشمند سفارش‎پذیری تولید فرش دستباف، سامانه قیمت 124، سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، افزایش بیش از 3/1 میلیون تنی ظرفیت سیلوهای کشور، انجام بیش از 90 پروژه پژوهشی و ... در حوزه زیرساخت‎ها فقط بخشی از تلاش غرورآفرین مدیران و کارکنان مجموعه بازرگانی طی یکساله گذشته است. این همت مضاعف، باعث شد تا این وزارتخانه در سال 89 در ارزیابی‎های مختلف در زمره برترین‎ها قرار گیرد و در حوزه‎های تنظیم بازار و هدفمندی گندم، آرد و نان، پژوهش، روابط عمومی، سلامت اداری و ... مور تقدیر مقامات ارشد نظام و مسوولین مختلف قرار گیرد.

اما سال 1390، مجاهدتی مضاعف را می‎طلبد که در این راه چشم امید به شما و همه دغدغه‎داران حوزه بازرگانی کشور اعم از ستاد، مجموعه نهادهای بخش خصوصی، اتاقهای بازرگانی و تعاون، شورای اصناف و فعالان اقتصادی با توکل بر خالق قادر عزیز دارم. سال 1390 سال اجرای طرح آمایش تجاری در کشور است بدین معنا که بتوانیم زیرساخت‎های تجاری برای سهولت تجارت در کشور ایجاد نماییم تا با سرعت و دقت زیاد و با هزینه اندک بگونه‎ای عمل کنیم که بدون هیچ‎گونه وابستگی و بدون توقف در مسیر توسعه اقتصادی کشور گام برداریم.

سال 1390 را در حالی آغاز می‎کنیم که این سال با توجه به نام‎گذاری سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، درایت، هوشمندی، خلاقیت و نوآوری همه شما عزیزان متعهد و همکار را در کنار سخت‎کوشی و کار شبانه‎روزی و به کارگیری همه امانت‎های خداوندی در جهت پیشرفت در اهدافی که برای این سال در نظر گرفته شده بیش از پیش طلب می‎کند. تکمیل، توسعه و تقویت زیرساخت‎های تجاری کشور و تنظیم بازار داخلی هم‎راستا با توسعه صادرات، با برنامه‎ریزی‎ و اجرای دقیق، میسر می‎شود و زیربنایی برای جهاد اقتصادی خواهد بود.

در آستانه فصل بهار، فصل تحول و نو شدن طبیعت، با مدد از خداوند متعال و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و جهاد گران سرافراز انقلاب اسلامی،بار دیگر شکوفایی، سرزندگی و سرافرازی شما وهمه ملت ایران را از خداوند متعال خواستارم. نوروزتان پیروز، دلتان پیوسته شاد و دستانتان همواره پربار باد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها