معمر قذافی در مراسم جشن سی و چهار سالگی انتقال قدرت به مردم در طرابلس حاضر شد و طی سخنانی به تکرار ادعاهای خود در حمایت مردمی از وی و عدم وجود هیچ گونه مخالفت و تظاهرات علیه وی پرداخت.
کد خبر: ۳۸۸۶۵۷

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، معمر قذافی، رهبر لیبی گفت: از سال 1977 به همراه "افسران احرار" قدرت را به مردم سپردیم و دیگر قدرتی در دست نداریم. نمی‌دانم از چه چیزی باید استعفا کنم. نظام حاکم بر لیبی نظام حکمرانی مردم است نه نظام ریاست جمهوری، حکومت، حزب، پادشاه و غیره.

قذافی افزود: کسانی که به حکمرانی مردم در لیبی شک دارند بیایند و با چشمان خود ببینند در لیبی مردم ازطریق کنگره‌ها و کمیته‌های مردمی قدرت را در دست دارند. قانون و همه سیاستگذاری‌ها در لیبی از طرف کنگره‌های مردمی صادر می شود و نیازی به امضای من و یا هرکس دیگری ندارد.

رهبر لیبی در ادامه اظهار کرد: این روزها در کشورهای خارجی و شبکه‌های تلویزیونی خارجی صحبت‌های زیادی در مورد من وجود دارد. آنها با من چه کار دارند. من سال 1969 انقلاب کردم، 1977 قدرت را به مردم سپردم و در چادر خود زندگیم را دنبال کردم.

وی گفت: من فقط گاهی بنا به دعوت کمیته‌ها و کنگره‌های مردمی در جلسه‌های آنها شرکت می‌کنم و تنها به آنها توصیه می کنم که اجازه ندهند قدرت از دست مردم خارج شود و به دست دیگران بیفتد.

جوانان به سر من قسم می‌خورند!

معمر قذافی افزود: افراد القاعده از عراق و افغانستان وارد لیبی شده و گروه‌های مخفیانه‌ای را جهت به آشوب کشاندن این کشور تشکیل دادند.

همچنین افرادی که از زندان گوانتانامو برگشتند در آشوب‌های اخیر لیبی دست داشتند. در آغاز هنگامی که اعتراض‌ها در البیضاء شروع شد ما از گردان‌های این شهر خواستیم که در این حوادث دخالت نکنند، اما این اعتراض‌ها خیلی زود به بنغازی منتقل شد.

وی با بیان اینکه مردم استعفاهای مسئولان این کشور را باور نکنند، اظهار کرد:‌ تروریست‌ها با تهدید افسران لیبیایی مبنی بر آزار و اذیت خانواده‌هایشان آنها را مجبور به استعفا کردند.

قذافی افزود:‌ یکی از زندانی‌های گوانتانامو که آزاد شده بود در شهر دِرنِه همانند ابو مصعب الزرقاوی، مرد شماره دو القاعده مردم را قتل عام کرد.

وی با انتقاد از شبکه‌های تلویزیونی خارجی مدعی شد:‌ چرا آنها تصاویر تظاهرات طرفداران من را نشان نمی‌دهند؟ من از حمایت‌های مردمی شوکه شدم. هنگامیکه خانه مرا بمباران کردند ملت لیبی در هرجای این کشور یک خانه به من داد. جوانان به سر من قسم می‌خورند!. هیچ کس از معمر قذافی متنفر نیست. گروه تروریستی القاعده که در آشوب‌های اخیر این کشور دست داشتند هرگز تظاهرات راه نمی اندازند بلکه تظاهرکنندگان را به قتل می ‌رسانند.

وی با ادعای اینکه هیچ تظاهراتی در شرق این کشور برگزار نشده اظهار کرد:‌ در بنغازی تنها یک تظاهرات برگزار شده که در آن خانواده‌های افسران کشته شده در اعتراض به کشته شدن آنها به همراه خانواده‌های افرادی که توسط القاعده گول خوردند و به افسران حمله کردند و تظاهرات کردند. خانواده‌های افراد فریب خورده نیز به فریب خوردن فرزندانشان اعتراض داشتند و هیچ کدام از این دو گروه نسبت به کسی یا دولت لیبی هیچ گونه اعتراضی نداشتند!

وی با بیان اینکه نیمی از کشته شدگان در حوادث اخیر لیبی افسران نیروهای مسلح این کشور هستند اظهار کرد: ما در لیبی ملت را به انجام فعالیت‌های سیاسی تشویق می‌کنیم.

قذافی از همه کشورهای جهان خواست که کمیته حقیقت یاب به لیبی جهت بررسی حوادث اخیر این کشور اعزام کند.

وی افزود:‌ ما در لیبی با گروه مسلحی همانند رویارویی اسرائیل با افراد مسلح غزه روبرو هستیم! تروریست‌ها در لیبی مقررات منع آمد و شد را به مردم این کشور تحمیل کردند.

وی با تکرار ادعای گذشته خود اظهار کرد:‌ تمام مردم لیبی برای تائید من تظاهرات کردند. تمام تظاهرات در تائید من برگزار شده است. تا آخرین قطره خون از لیبی دفاع خواهیم کرد.‌ ساکنان بنغازی و دِرنِه از ما خواسته‌اند که آنها را از دست گروه‌های مسلح رها کنیم. خارج کردن کارمندان خارجی نشانه اعتراف کشورهای خارجی به وجود گروهای مسلح در لیبی است.

قذافی افزود: لیبی همچنان قدرتمند باقی خواهد ماند و آنها سرنگون خواهند شد.‌ باید در مورد حوادث اخیر البیضاء و بنغازی تحقیق کنیم چرا که افسران کشته شده و افراد فریب خورده در این دو شهر همگی فرزندان لیبی هستند.‌ لیبی ها خودشان کمیته‌ای جهت بررسی حوادث اخیر تشکیل دهند. تشکیل این کمیته به من مربوط نیست بلکه به خود لیبی ها مربوط است. بنغازی در حال حاضر خود را از برنامه توسعه جدا کرده است.

آماده گفت وگو با القاعده هستم!

وی از سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل خواست کمیته حقیقت یاب به لیبی بفرستند تا واقعیت‌های این کشور را از نزدیک دریابند و ببینند که هیچ تظاهراتی در لیبی انجام نشده است.

وی از قطعنامه اخیر شورای امنیت انتقاد کرد و افزود:‌ شورای امنیت حق دخالت در امور داخلی کشورها را ندارد. چگونه شورای امنیت و سازمان ملل براساس اخبار دروغ برخی خبرگزاری ها و رسانه های خارجی علیه لیبی قطعنامه صادر می‌کنند. درها به روی سازمان ملل جهت اعزام کمیته حقیقت یاب به لیبی باز است و هنگامی که این سازمان کمیته حقیقت یاب به لیبی بفرستد از قطعنامه خود علیه لیبی پشیمان خواهد شد.‌

وی با بیان اینکه آماده گفت وگو با القاعده هستم، اظهار کرد: گروه‌های مسلح می‌خواهند کارمندان خارجی در لیبی را بترسانند تا فعالیت شرکت‌های نفتی در لیبی را تعطیل کنند. گروه های مسلح نفت لیبی را در دست گرفتند.

قذافی افزود:‌ هنگامی که با نخبگان بحث و گفتگو می‌کنم احساس قدرت می‌کنم. پیشنهاد می‌کنم اصلاحات قانون اساسی به دور از هرگونه آشوب و هرج و مرج بررسی شود.

وی با بیان اینکه در صورت مداخله کشورهای خارجی در لیبی خون به پا می‌شود افزود: آنچه در حال حاضر در کشورهای خارجی انجام می‌شود؛ اموال لیبی را مصادره می‌کنند در اصل زورگیری از لیبی است . حوادث اخیر در واقع نشان از چشم طمع به ثروت‌های لیبی داشت. جهان عرب به ما حسادت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها