سردار مومنی از بررسی کاهش زمان اجرای طرح زوج و فرد در آستانه سال نو خبر داد

اجرای سراسری طرح زوج و فرد منتفی شد

بازار اخبار ضد و نقیض پیرامون طرح جدید زوج و فرد این روزها داغ است؛ اخباری که شهروندان تهرانی را در نوعی بلاتکلیفی و سردرگمی نگه داشته است. درحالی که شمارش معکوس برای اجرای طرح سراسری زوج و فرد در تهران که براساس مصوبه شورای عالی ترافیک قرار بود از اول اسفند اجرایی شود، آغاز شده بود، رئیس پلیس راهور ناجا روز گذشته از اجرای طرح زوج و فرد از اول اسفند فقط در محدوده جدید خبر داد.
کد خبر: ۳۸۶۲۶۸

سردار اسکندر مومنی به «جام‌جم» گفت: پلیس به دلیل مشکلاتی که مردم با اجرای طرح سراسری زوج و فرد متحمل آن می‌شدند، مخالف اجرای این طرح در کل شهر بود و به همین دلیل، به جای طرح سراسری زوج و فرد از اول اسفند، طرح زوج و فرد در محدوده جدید به اجرا گذاشته می‌شود.

وی توضیح داد: مصوبه شورای عالی ترافیک که به تایید وزیر کشور رسیده است نیز بر اجرای طرح زوج و فرد در محدوده جدید از اول اسفند تاکید دارد.

یک روز قبل از این اظهار نظر مصطفی محمدنجار، وزیر کشور نیز در حاشیه جلسه هیات دولت از اجرای طرح جدید زوج و فرد در تهران از اول اسفند خبر داده و گفته بود: این طرح تا اطلاع ثانوی و تا وقتی مشکل آلودگی هوا برطرف و شرایط عادی شود، اجرا خواهد شد.

اطلاع‌رسانی متغیر

این در حالی است که هنوز 6 روز از زمانی که شورای عالی ترافیک در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته خود مصوبه اجرای طرح سراسری زوج و فرد از اول اسفند در تهران را به تصویب رساند، نگذشته است؛ تصمیمی که نمایندگان تمام دستگاه‌های اجرایی مسوول در این زمینه با حضور در این جلسه بر تصویب آن اتفاق‌نظر داشتند.

طبق این مصوبه قرار بود طرح سراسری زوج و فرد از اول اسفند در تهران به اجرا گذاشته شود و اجرای محدوده جدید زوج و فرد تا سال آینده به تاخیر بیفتد.

سردار مومنی دیروز با اشاره به این‌که شهرداری تهران مکلف شده است تا نسبت به نصب دوربین در مبادی ورودی طرح زوج و فرد اقدام کند، تصریح کرد: تا زمان نصب این دوربین‌ها، پلیس راهور تهران بزرگ این محدوده را از طریق عوامل راهنمایی و رانندگی کنترل خواهد کرد.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، محدوده طرح جدید زوج و فرد از شمال به بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید زین‌الدین، از شرق به بزرگراه شهید باقری، بزرگراه شهید دوران و بزرگراه بسیج، از جنوب بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و بزرگراه شهید چمران محدود می‌شود.

بررسی کاهش زمان زوج و فرد

سردار مومنی از کاهش زمان اجرای طرح زوج و فرد در آستانه سال نو خبر داد و گفت: در راستای ایجاد تسهیلات برای شهروندان جهت خریدهای نوروزی، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است تا کمترین فشار در این زمینه به تهرانی‌ها وارد شود.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، کاهش زمان اجرای طرح زوج و فرد در همه سطح شهر تهران نیز در دستور کار است و در این زمینه چند گزینه در دست بررسی قرار دارد.

اما در حالی که اظهارات تازه سردار مومنی ابهاماتی را درباره اجرای طرح زوج و فرد پدید آورده است، تلاش‌های خبرنگار ما برای گفت‌وگو با مسوولان شورای عالی ترافیک برای پاسخگویی به آن روز گذشته به نتیجه نرسید.

حال باید منتظر ماند و دید در فرصت کوتاهی که تا اول اسفند باقی است، آیا سرانجام مسوولان درباره نحوه اجرای طرح زوج و فرد به اتفاق نظر خواهند رسید یا همچنان اخبار ضد و نقیض از اجرای طرح زوج و فرد تا دقیقه 90 ادامه خواهد داشت. به هر حال چه قرار باشد طرح زوج و فرد بطور سراسری به اجرا گذاشته شود و چه تصمیم بر این باشد که این طرح فقط در محدوده جدید اجرایی شود، مهم این است که مسوولان باید هرچه سریع‌تر و در فرصت اندک باقیمانده تا اول اسفند با رسیدن به یک اتفاق نظر نهایی، تکلیف این طرح را روشن کنند؛ زیرا چنین تناقض‌گویی‌هایی جز کاهش اعتماد شهروندان به مسوولان شهری ثمره‌ای نخواهد داشت.

پوران محمدی / گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها