معاون وزیر بازرگانی خبر داد

اجرای طرح ملی خرید اعتباری برای همه

معاون وزیر بازرگانی گفت: در مرحله اول اجرای طرح ملی خرید اعتباری (میزان) ، کارت‌های اعتباری در میان کارکنان دولت توزیع می شود و در مرحله بعد این کارت میان همه افراد جامعه اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۵۹۸۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدصادق مفتح در جمع مسئولان طرح ملی خرید اعتباری و ذیحسابان دستگاه‌های دولتی ؛ با بیان اینکه اجرای طرح ملی خرید اعتباری تنها به صدور کارت خرید اعتباری ختم نمی‌شود، افزود: به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای این طرح در وزارت بازرگانی هستیم تا از این بستر استفاده کنیم و بتوانیم خدماتی را که در قالب‌های ابتدایی در حال اجراست به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند اجرا کنیم.

وی یکی از گلوگاه‌های فرا روی طرح ملی خرید اعتباری را تامین اعتبار آن دانست و افزود: با اعلام آمادگی 15 بانک برای حضور در این طرح این مانع نیز برطرف شده و سرعت صدور کارت در بانک‌های عامل افزایش یافته است.

معاون فناوری اطلاعات و توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی گفت : خوشبختانه گروه توانا و قدرتمندی ؛ زیرساخت‌هایی را فراهم کرده اند تا باری که بر دوش ذیحسابی‌ها بوده است برداشته شود و این قابلیت نیز اضافه شده است که ارتباط طرح میزان با بانک‌های عامل برقرار شود تا محاسبه اقساط و درج در فیش حقوقی کارکنان در این سیستم صورت گیرد.

مفتح در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر تمام فروشگاه‌های دارای پایانه فروش POS می‌توانند با این سامانه ارتباط برقرار کنند و تاکنون دستگاه‌ها عملیاتی‌شده در کشور به 160هزار عدد رسیده است که تا اوایل اسفند به یک میلیون خواهد رسید.

مفتح گفت : معاونت فناوری و توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی قصد دارد به زودی طرح اجرای فروش اقساطی کالا را اجرا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها