خاک‌ریزی‌های بدون مجوز در طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار همچنان ادامه دارد

زنگ خطر مرگ برای مرجان‌های چابهار

در حالی که هنوز 2 هفته از خاکریزی 6 هزار متر مکعبی شبانه مجری پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار -که با حکم قضایی متوقف شده است - نمی‌گذرد، روز چهارشنبه مجری پروژه در اقدامی عجیب مجددا عملیات خاکریزی و دفن مرجان‌های منطقه را ادامه داد که این اقدام با حضور عوامل محیط زیست متوقف شد.
کد خبر: ۳۸۵۵۱۰

به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه 2 هفته قبل، مجری پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بدون دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به خاکریزی در بهترین نقطه مرجانی این منطقه کرد که درپی این خاکریزی حدود 6 هزار متر مکعبی، محدوده‌ای به طول 200 و عرض 10متر از مرجان‌های منطقه مدفون و خسارات زیادی به سایر مرجان‌های منطقه نیز وارد آمد که سرانجام این خاکریزی با حکم قضایی متوقف شد.

در حالی که حدود 2 هفته از این ماجرا بیشتر نمی‌گذرد مجری پروژه در اقدامی سوال‌برانگیز مجددا روز چهارشنبه عملیات خاکریزی را در بخشی دیگر از این منطقه آغاز و اقدام به تخلیه 3 کامیون خاک در منطقه کرد که با حضور گارد اجرایی محیط زیست و اخذ دستور قضایی مجددا عملیات خاکریزی متوقف شد. اما به گفته مسوولان محلی با ادامه یافتن این اقدامات غیرقانونی، احتمال خاکریزی مجدد در منطقه و تخریب و نابودی مرجان‌ها افزایش یافته و زنگ خطر مرگ مرجان‌های این منطقه به‌‌رغم تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته به صدا درآمده است.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان پیشتر از دریافت حکم قضایی برای توقف عملیات خاکریزی در منطقه خبر داده و گفته بود که برای جلوگیری از خاکریزی مجدد، ماموران گشت محیط زیست در منطقه به صورت ویژه و شبانه‌روزی مستقر شده‌اند. تورج همتی در عین حال با تاکید بر این که طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار طرحی ملی است، خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ عنوان مخالف اجرای این پروژه نیست ولی مسوولان آن باید با رعایت موازین زیست محیطی نسبت به اجرای پروژه اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها