مهمانپرست: به خواسته‌های ملت بزرگ مصر توجه شود

واکنش ایران به اظهارات وزیر خارجه مصر

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه سابق مصر گفت: کسی که از نظر مردم مصر اعتبار ندارد، حتما حرفش برای ملت ما اعتبار نخواهد داشت. احمد ابوالغیط برای آخرین بار در کسوت وزیر امور خارجه مصر در اظهاراتی غیردیپلماتیک گفته بود که تحولات در این کشور ربطی به ایران ندارد.
کد خبر: ۳۸۴۹۱۷

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: حرکت بزرگی در مصر در حال اتفاق افتادن است که اولین اقدام این حرکت زیر سوال بردن اعتبار و صلاحیت افرادی است که تصدی حکومت را به دست داشتند.وی افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تحولات مصر اعلام شده، ما حرکت مردم مصر را عدالتخواهانه و در جهت مقابله با ظلم و تعدی که صورت می‌گرفته و برای قطع وابستگی‌ها و بازگشت کشور بزرگ مصر به دوران مجد، شکوه و عظمت آن می‌دانیم و فکر می‌کنیم باید به خواسته‌های ملت بزرگ مصر توجه و این خواسته‌ها محقق شود.مهمانپرست درباره نقش انگلیس در تحولات مصر اظهار کرد: برخی از کشورها از این تحولات منافع خود را در نظر می‌گیرند و دست به اقداماتی می‌زنند تا خللی به حرکت مردم مصر وارد کنند، اما ملت مصر هوشیارتر از آن است که کسی در این حرکت آنها مانع ایجاد کند.

وی همچنین تغییر حکومت در مصر را بر روند مذاکرات تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی موثر دانست و تاکید کرد: ملت بزرگ مصر اجازه نخواهد داد که این جنایات در خاورمیانه تداوم یابد و فکر می‌کنم تحول مصر می‌تواند نتایج تعیین‌کننده‌ای در خاورمیانه و برخورد با رژیم صهیونیستی داشته باشد.

مهمانپرست در مورد تحولات سودان و تقسیم این کشور به دو قسمت شمال و جنوب که نتایج همه پرسی اخیر در این کشور بزرگ افریقا از آن حکایت دارد، گفت: موضع اصولی کشور ما حمایت از وحدت ملی در سایر کشورها و حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشورهاست.

وی ادامه داد: این‌ که کشوری بخواهد به 2 کشور تقسیم شود، به صورت اصولی جزو سیاست‌های کشور ما نیست و ما تلاش می‌کنیم تمامیت ارضی، یکپارچگی و وحدت ملی کشورها مورد حمایت قرار گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین مشارکت و همکاری همه گروه‌ها در لبنان را ضامن موفقیت نجیب میقاتی درتشکیل دولت لبنان دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها