رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ایران رتبه 44 مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS) در جهان را داراست که با برنامه ریزی های انجام شده به زودی این رتبه ارتقاء خواهد یافت.
کد خبر: ۳۸۴۴۵۸

به گزارش فارس، علی حکیم جوادی در همایش نظام سامانه مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات سازمان‌های بین المللی در حال حاضر ایران در جایگاه 44 رتبه بندی حوزه مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)، قرار دارد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به زودی جایگاه ایران در این رتبه بندی بیش از پیش رشد خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر از 6900 پروانه ISMS در سطح دنیا صادر شده که بیش از 3600 پروانه از این تعداد متعلق به کشور ژاپن است.

وی در خصوص ویژگی های این استاندارد خاطرنشان کرد: این استاندارد از منظر پیاده‌سازی بسیار ساده بوده و در شش گام پیاده می‌شود.

حکیم جوادی تصریح کرد: موضوع امنیت اطلاعات، یکی از کلیدی‌ترین دارایی‌های سازمان‌هایی که به صورت دانش محور اداره می شوند، محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، مفاهیم حوزه ICT تغییر کرده و به مرز انفجار اطلاعات رسیدیم و بحث کنترل و حفظ حریم خصوصی به یک موضوع با اهمیت برای همکاران تبدیل شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات موضوع ایجاد دولت الکترونیکی یکی از محورهای اصلی دولت دهم دانست و گفت: بر همین اساس یکی از موضوعاتی که در این حوزه مورد توجه قرار گرفته موضوع امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
معاون وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که سازمان فناوری اطلاعات متولی پیاده سازی این سامانه در کشور شده تصریح کرد: در حال حاضر، آموزش ممیزین ارشد در این حوزه آغاز شده و فعالیت‌های دیگر نظیر ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی، فرهنگ‌سازی و نظارت به صورت همزمان در حال پیگیری است.

وی تأکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی هر نوع همکاری با دستگاه‌های مختلف در تمامی زمینه‌ها دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها