دلخوش در گفتگو با جام جم آنلاین

نفت در بودجه باید 65 دلار بسته می شد نه 80 دلار

چهره شاخص اقتصادی مجلس با انتقاد از قیمت 80 دلار برای نفت در بودجه سال آینده گفت: دولت باید نفت را 60 تا 65 دلار تعیین می کرد نه 80 دلار.
کد خبر: ۳۸۴۴۳۸

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان اینکه درآمد مالیاتی دولت افزایش پیدا کرده، گفت:با عنایت به این موضوع وابستگی دولت به درآمد نفت در لایحه بودجه کاهش پیدا می کند چرا که شاهد افزایش وابستگی دولت به درآمد مالیاتی می‌باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه درآمد مالیاتی دولت باید شفاف سازی صورت گیرد، گفت:‌از طرفی دیگر شاهد واگذاری سهام شرکت های دولتی هستیم که این خود نیز درآمد دولت را افزایش می دهد. بنابراین دولت باید اتکای خود به درآمد نفتی را کاهش دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله کشور گفت:‌ براساس این سند تا سال 1404 وابستگی درآمد دولت به نفت باید به صفر برسد بنابراین دولت باید طوری لایحه بودجه را تنظیم کند که این هدف در قانون محقق گردد.

سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد روز یکشنبه اعلام کرد که در لایحه بودجه سال1390 قیمت پایه نفت 80 دلار قطعی شده و در مورد قیمت دلار هم نرخ هزار و 50 تومان گزینه محتمل تری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها