رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن خبر داد

اجرای همه مراحل تولید فولاد در داخل کشور

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران همه مراحل تامین و تولید فولاد از اکتشاف تا تبدیل به نزدیکترین فرآیند تولید را انجام می دهد.
کد خبر: ۳۸۴۰۰۰

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حسن پلارک در نخستین همایش بین المللی فولاد و بازار افزود: امروز صنایع زیرپوشش وزارت صنایع و معادن کارخانجات کنسانتره و گندله سازی را خود می سازد و همچنین صنایع احیا، فولاد و بخشی از صنایع ذوب را در داخل کشور می سازیم.

وی ادامه داد: امروز ما تولیدکننده صرف فولاد نیستیم بلکه توانسته ایم به دانش ساخت فولاد نیز دسترسی پیدا کنیم.

پلارک گفت: نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی صنعت و معدن که ماه گذشته برگزار شد هنرمندی و توانمندی بخش صنعت را به نمایش گذاشت و در آینده نزدیک شاهد صادرات خدمات فنی مهندسی در زمینه فولاد و محصولات فولادی خواهیم بود.

وی این همایش را بیان کننده دستاوردها و توانمندی های انقلاب اسلامی در زمینه فولاد در مجامع بین المللی دانست و افزود: ما امروز مدعی هستیم که ایران توانمندی های زیادی در عرصه فولاد دارد و این توانمندی ها باید به دنیا عرضه شود.

پلارک، وجود معادن و ذخایر بالای معدنی، نیروی انسانی مدیر و دانشمند، ظرفیت های بالا در بخش انرژی و زیرساخت ها را از توانمندی های کشور در عرصه فولاد برشمرد و اضافه کرد: در کمتر جای دنیا می توان همه این ظرفیت ها را باهم مشاهده کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف بلند خود برای جبران کمبودهایی که در طول تاریخ در حق این ملت روا شده بود گام های ارزشمندی برداشت و ما در حوزه فولاد در سطح جهان حرف های اساسی و جدی داریم و به دنبال بالابردن جایگاه خود در این زمینه هستیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: قبل از پیروی انقلاب اسلامی ظرفیت تولید فولاد در کشور یک میلیون تن در سال بود که این رقم در سال 84 به 10 میلیون تن در سال رسید و هم اکنون ظرفیت تولید فولاد کشور با جهشی که بعد از سال 84 ایجاد شد به حدود 18 میلیون تن در سال رسید.

پلارک با بیان اینکه طرح های در دست اجرا و توسعه ای تعریف شده، در حوزه فولاد 20 تا 90 درصد پیشرفت دارند گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت تولید سالانه فولاد به 46 میلیون تن خواهد رسید و بنا داریم این رقم را در سند چشم انداز 1404 به 55 میلیون تن در سال برسانیم.

وی افزود: همزمان با پیگیری اهداف تعیین شده در برنامه، اهداف جانبی را در حوزه فولاد نیز دنبال می کنیم طوری که از رتبه 23 تولید فولاد در جهان هم اکنون به رتبه 16 آن در جهان رسیدیم.

معاون وزیر صنایع، ایمیدور را حامی بخش خصوصی در تولید فولاد دانست و گفت: این سازمان براساس قانون نمی تواند در همه حوزه ها ورود و سرمایه گذاری کند بنابراین از ورود بخش خصوصی در همه زمینه های صنعتی و معدنی و به ویژه در تولید فولاد حمایت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها