در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر، سیما فیلم با 32 اثر در این رویداد حضور خواهد داشت

تکاپوی تله‌فیلم‌ها برای حضور در جشنواره فجر

این روزها کارگردان‌های تله‌فیلم‌های مختلف در تکاپو هستند تا آثارشان را به ضیافت بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر برسانند.حضور تله‌فیلم‌ها در جشنواره فجر، نوید پویایی و رونق بیشتر تولید و استقبال از این قالب تلویزیونی را می‌دهد. پس از گذشت حدود 5 سال از پیدایش قالبی جدید به نام تله‌فیلم در کشورمان، حالا فیلم‌های تلویزیونی وارد مرحله جدیدی شده‌اند و جسارت حضور در جشنواره‌های معتبر را پیدا کرده‌اند. روابط عمومی سیمافیلم دیروز در گفت‌وگو با ایسنا، از حضور 32 فیلم سینمایی و تله فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر خبر داد.به گفته وی، از این تعداد، دو فیلم «خاک و آتش» و «علفزار» به صورت 35 میلی‌متری در جشنواره فیلم فجر ارائه می‌شوند.
کد خبر: ۳۸۰۱۴۷

مدیر روابط عمومی مرکز سیما فیلم با اعلام این که 30 تله فیلم نیز در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت، عنوان کرد: علت حضور سیما فیلم در اغلب جشنواره‌ها از جمله جشنواره فیلم فجر، تقویت بازوی دیگر فیلمسازی، جز تلویزیون است.رستمی اعلام کرد: برخی فیلم‌های سیما فیلم که از نظر کیفیت، برتر هستند با مالکیت سیما فیلم و درخواست پروانه نمایش از فرمت ویدئویی به فرمت 35 میلی‌متری تبدیل می‌شوند.

مدیر روابط عمومی سیما فیلم با اشاره به فیلم 35 میلی‌متری «سنگ اول» که در جشنواره بیست و هشتم فجر شرکت کرد، افزود: امسال نیز فیلم‌هایی مثل «آسمان محبوب»، «تبخال» و چند فیلم دیگر ممکن است با فرمت 35 میلی‌متری ارائه شوند که البته این مساله در دست بررسی است.

این در حالی است که تله‌فیلم‌ها علاوه بر این که در تعطیلات آخر هفته مهمان‌خانه‌های مردم می‌شوند نقش پررنگی در پویایی بازار تولید آثار نمایشی دارند.

هم‌اکنون در کنار سریال‌های ریز و درشت تلویزیون، تله‌فیلم‌ها نیز یکی از بسترهای رشد و پرورش بازیگران و کارگردان‌های حرفه‌ای هستند.کم‌هزینه بودن تله‌فیلم‌ها و سهولت نسبی تولید آن باعث شده که سینماگران گرایش زیادی به ساخت این گونه کارها نشان بدهند.

حضور بزرگان در جشنواره امسال

داریوش مهرجویی با آسمان محبوب، احمد امینی با خانه‌ای در غبار، شاهرخ دولکو با فولاد سرد، شاهد احمدلو با بازجویی در کافه تهران، حجت‌الله سیفی با عبور در غبار، حسین تبریزی با شاه‌کلید، مانی حقیقی با دیوار، علیرضا رزازی‌فر با وارونگی، بیژن میرباقری با در جستجوی شهر، مهدی صباغ‌زاده با خاک و آتش، بهنام بهزادی با یک نفر دیگر، سیدرضا بهشتی با ترم زمستانی، صادق پروین آشتیانی با اشلو، بهروز شعیبی با میان رفتن و ماندن، جواد افشار با همان نور معروف و سعید ابراهیمی‌فر با عاشقانه‌هایی بر باد برخی از کارگردانان شناخته شده‌ای هستند که امسال آثارشان به جشنواره فیلم فجر معرفی شده است.

«به همین راحتی»، تله‌فیلم طنز جشنواره فجر امسال

«به همین راحتی» هم یکی از تله‌فیلم‌های کمدی جشنواره فیلم فجر امسال است.

مجید حسین‌شیرودی کارگردان این تله‌فیلم در این باره می‌گوید: فکر می‌کنم فیلم به دلیل رگه‌های طنزی که در خود دارد در جشنواره مورد توجه قرار گیرد.

بیژن امکانیان، نسرین مقانلو، فلورا سام، کیوان محمود‌نژاد، مریم خدارحمی و ملیسا دولتخواهی از جمله بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند.به همین راحتی، داستان زندگی فردی به نام آقامحسن را به تصویر کشیده است. قهرمان این فیلم تلویزیونی پس از درگذشت همسر اولش به طور پنهانی ازدواج کرده و اکنون اعضای خانواده او بدون آن‌که از قضیه ازدواج مجددش اطلاعی داشته باشند، تصمیم گرفته‌اند برای آقامحسن همسری جدید برگزینند، اما ...

این تله‌فیلم در گروه اجتماعی مرکز سیمافیلم تولید شده و ناصر عنصری آن را تهیه کرده است.

علی نصیریان با «ارتباط خانوادگی» می‌آید

همچنین نسخه اولیه تدوین‌شده «ارتباط خانوادگی» برای ارزیابی در اختیار دبیرخانه جشنواره فیلم فجر قرار خواهد گرفت. ارتباط خانوادگی، از پروژه‌های گروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیمافیلم در سال جاری است که در آن بازیگرانی همچون علی نصیریان، کتایون امیرابراهیمی، طوفان مهردادیان، شیرین بینا، آزاده شمس، آزیتا ترکاشوند، ژوبین مقدس بهناز سلیمانی و 2 بازیگر ژاپنی نقش‌آفرینی می‌کنند.

این فیلم، داستان طلعت و کمال، زوج سالخورده‌ای را روایت می‌کند که برای حلالیت گرفتن از فرزندانشان به تهران می‌آیند. آمدن این دو به تهران باعث می‌شود که آنها از نزدیک با زندگی فرزندان خود و با مشکلات و بحران‌هایی که دست و پنجه نرم می‌کنند، آشنا شوند.

فیلم‌های در دست ساخت «سیمافیلم»

«روز هفتم » در مشهد

علاوه‌براین فیلم‌ها، در حال حاضر تعدادی فیلم در این مرکز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد. «روز هفتم» عنوان تله‌فیلمی است که 90 درصد تصویربرداری آن در سیمافیلم به پایان رسیده است. محمدپور ضرغام کارگردانی و پرویز امیری تهیه‌کنندگی این اثر را به‌عهده دارند. فیلم، داستان سربازی را روایت می‌کند که روزهای پایانی خدمت را در مشهد می‌گذراند، نامزدش با تماسی او را مطلع می‌کند که پدرش به دلیل بدهی 7 میلیون تومانی بازداشت شده است. او در تلاش است که پول آزادی پدر نامزدش را فراهم کند.

ماجرای 7 شخصیت اصلی در «فرزند چهارم»

«فرزند چهارم» هم عنوان تله‌فیلم دیگری است که تصویربرداری آن در امامزاده عبدالله شهرری ادامه دارد. این فیلم را شبنم عرفی‌نژاد کارگردانی می‌کند.

این تله‌فیلم برشی از یک زندگی است و 7 شخصیت اصلی دارد.فرزند چهارم، داستان مرد ثروتمندی به نام منصور دیباج را روایت می‌کند که به طور ناگهانی می‌گوید در گذشته همسری داشته و از او فرزندی دارد.

دیگر فرزندان منصور با شنیدن این خبر به هراس می‌افتند و می‌کوشند جلوی از دست رفتن ثروت پدری‌شان را بگیرند.

عفیفه ساکن «خانه کاغذی» شد

فیلم تلویزیونی «خانه کاغذی» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه مراحل تدوین را پشت‌سر می‌گذارد.فیلمنامه این فیلم را حامد افضلی و رویا خسرونجدی نوشتند که 3 داستان موازی در 3 زمان مختلف رخ می‌دهد. محور هریک از 3 داستان متفاوت است. مقداری جواهر که به زندگی هرکس می‌آید موجب بدبختی و دردسر می‌شود و ...

در فیلم «خانه کاغذی» مهدی سلطانی، رحیم نوروزی، امیر محمدزند، سحر قریشی، مهران نائل، نگین معتضدی، محمدهادی قمیشی، ابوالفضل همراه، سیما مطلبی، پریچهره موسوی و محمد عمرانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

احسان رحیم‌زاده / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها