19 اثر تاریخی از مقبره «توتنخامون» در«مصر» به کشورشان بازگشتند.
کد خبر: ۳۷۹۱۴۹

به گزارش ایسنا، روز گذشته دکتر زاهی هاواس، دبیر کل هیأت ارشد آثار باستانی مصر، از بازگشت 19 اثر تاریخی مقبره «توتنخامون» که از سالها قبل در موزه «متروپلیتن» شهر نیویورک کشور آمریکا نگهداری می‌شدند به این کشور خبر داد.

این مجموعه شامل یک گردنبند، یک مجسمه ابوالهول آبی رنگ و دیگر آثار تاریخی است که به مقبره «توتنخامون» تعلق داشته و در سال 1923 توسط تیمی از باستان‌شناسان و محققان که وظیفه کاوش و ثبت آثار کشف شده در این مقبره را بر عهده داشتند، به آمریکا منتقل شده‌ و قرار است در آینده نزدیک در موزه «قاهره» به نمایش درآیند.

«توتنخامون» مشهورترین فرعون تمدن مصر بوده و علت این شهرت، کشف مقبره وی قبل از تاراج توسط دزدان و به صورت دست‌نخورده است.

این کشف توسط یکی از محققان دانشگاه آکسفورد به نام «هاوارد کارتر» انجام شد، به همین دلیل آثار ارزشمندی از این مقبره و همچنین اسناد زیادی درباره پروژه‌ای که به کشف این مقبره انجامید، در دانشگاه آکسفورد موجود است.

توتنخامون یکی از فراعنه مصر باستان بوده که بین سال‌های 1333 تا 1323 پیش از میلاد حضرت مسیح (ع) بر مصر باستان حکومت می‌کرده است. دلیل اصلی شهرت او، کشف مقبره‌اش در بهترین شرایط ممکن و به‌صورت دست‌نخورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها