نوسازی50درصد از فضاهای آموزشی

7میلیون مترمربع از مدارس فرسوده اند

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هفت میلیون متر مربع از مدارس کشور کهنه و فرسوده اند و نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
کد خبر: ۳۷۸۵۰۴

مرتضی رئیسی در گفت و گو با مهر با بیان این مطلب افزود: در ابتدای سال 1385 نزدیک به 13 میلیون متر مربع فضای آموزشی کهنه و فرسوده در کشور وجود داشت که با تخصیص اعتبارات مقاوم سازی مدارس در سال 1384، بیش از 50 درصد آن طی چهارسال گذشته تخریب و نوسازی شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون 7 میلیون متر مربع فضای آموزشی نیاز به تخریب و نوسازی دارند، گفت: بخش اعظم این مدارس خشتی و گلی هستند که در برابر حوادث و بلایای طبیعی به شکل جدی آسیب پذیرند و باید نوسازی شوند.

وی افزود: وجود مدارس فرسوده و قدیمی واقعیتی است که در آموزش و پرورش وجود دارد و نمی توانیم آن را انکار کنیم به همین دلیل است که در برنامه پنج نیز مقرر شد دولت اعتبارات مقاوم سازی مدارس را در سه سال اول برنامه اختصاص دهد تا هر چه سریعتر این معضل را حل کنیم.

رئیسی با اشاره به بروز زلزله در نرماشیر کرمان و برگزاری کلاس های درس برای چهارهزار و 500 دانش آموز در فضای باز گفت: به مدیرکل نوسازی استان کرمان دستوری مبنی بر اینکه تا زمان حل مشکل کلاس های فرسوده مدارس نرماشیر، کانکس هایی تهیه و در محل های مناسب این شهرستان نصب کنند ابلاغ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها