مجتمع امور اقتصادی در جدیدترین آرای صادره‌اش درباره چند پرونده مهم اقتصادی اقدام به صدور رای و اعلام نام چند مفسد اقتصادی کرد. به گزارش ایسنا، بازپرس شعبه اول دادسرای امور اقتصادی با استناد به گزارشاتی از سوی مدیر کل حوزه ریاست دیوان محاسبات کشور، دفتر دادستان کل کشور و اداره حقوقی ـ قضایی وزارت اطلاعات و همچنین اظهارات متهم پرونده آقای «ع - ت- ج» وی را مجرم شناخت و با موافقت سرپرست دادسرا، کیفرخواستی علیه متهم صادر کرد.
کد خبر: ۳۷۸۱۸۲

براساس این گزارش، متهم موصوف در این پرونده با استفاده از نفوذ و ارتباط خویش در وزارت نفت، به تغییر شرایط مندرج در قراردادها با شرکت خارجی پرداخته و حقوق و منافع کشورمان را نادیده گرفته است.وی هم‌چنین با دریافت مبالغی از کشور خارجی طرف قرارداد شرایط را به نفع آن کشور رقم زده است. کیفرخواست این متهم جهت رسیدگی به یکی از شعبات دادگاه عمومی مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال شد.

تحصیل مال نامشروع 10 میلیارد ریالی در یک پرونده اقتصادی

شعبه 1193 دادگاه عمومی تهران نیز متهم پرونده‌ای را به اتهام تحصیل مال ازطریق نامشروع محکوم کرد.

این پرونده با شکایت بانک ملی ایران علیه متهم در دستورکار مجتمع قرار گرفت و پس از رسیدگی در دادسرا و صدور کیفرخواست به شعبه 1193 دادگاه عمومی تهران ارسال شد.

متهم این پرونده که مدیرعامل یک شرکت بوده است با افتتاح یک فقره اعتبار اسنادی جهت واردات 4 هزار قطعه الکترونیک (آی – سی) به مبلغ 991 هزار یورو از کشور امارات متحده عربی در سررسید از پرداخت وجه آن خودداری کرده است و هم‌چنین با توجه به تقلب در ورود کالا توسط نامبرده، عمل وی موجب خروج منابع ازبانک و ضرر به بیت‌المال شده است.براساس این گزارش، «مهدی والی‌نژاد» فرزند محمود به اتهام تحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ 10 میلیارد و 550 میلیون ریال به تحمل 18 ماه حبس و به ردمال ماخوذه به ارزش 10 میلیارد و 550 میلیون ریال درحق بانک ملی ایران محکوم شد.این رای به لحاظ عدم اعتراض متهم به رای، قطعی ولازم الاجراست.

محکومیت قطعی یک پرونده اقتصادی در شعبه 69 دادگاه تجدید نظر

همچنین با اعلام شکایت مدیر کل حقوقی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران علیه متهمان، این پرونده دردستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات و رسیدگی نهایی به محتویات پرونده، حکم قطعی متهمان در شعبه 69 دادگاه تجدید نظر صادر شد.

براساس این گزارش، به موجب تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان تعاون روستایی مرکزی و بانک کشاورزی صورت گرفت مبلغ 40 میلیارد ریال ازمنابع مالی موضوع تفاهم‌نامه دراختیار اتحادیه تعاون روستایی استان تهران قرارگرفت تا نسبت به خرید توافقی محصولات کشاورزی اقدام کند. دراین راستا مدیرعامل اتحادیه به نام علی خدایی باثبت یک شرکت تجاری با مشارکت 2 نفر دیگربه نام‌های جعفر یاوری و حامد خدایی مبلغ مذکور را با روش‌های متقلبانه به صورت نقدی و کالایی از ید اتحادیه خارج کرده و مرتکب کلاهبرداری شدند.شعبه 69 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی «ولدخانی» حکم قطعی محکومان این پرونده را به این شرح صادر کرد:

1ـ «جعفر یاوری» فرزند حسین به اتهام مشارکت درکلاهبرداری به تحمل 3 سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت مبلغ 40 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت.

2- «علی آقا خدایی» فرزند اکبر به اتهام مشارکت درکلاهبرداری به تحمل 2 سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت مبلغ 40 میلیارد ریال جزای نقدی درحق صندوق دولت.

3- «حامد خدایی» فرزند علی‌آقا به اتهام مشارکت درکلاهبرداری به تحمل 2 سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت مبلغ 40 میلیارد ریال جزای نقدی درحق صندوق دولت.

بنابراین گزارش در مورد رد مال توسط محکومان با توجه به این‌که قراردادی بین آقای «جعفریاوری» متهم ردیف اول و اتحادیه منعقد شده است، دادگاه مواجه باتکلیف نیست و نامبردگان موظفند طبق توافق‌نامه مزبور نسبت به رد مال موردکلاهبرداری اقدام کنند.

صدورکیفرخواست متهم به تحصیل مال از طریق نامشروع

در پرونده دیگری، بااعلام شکایت اداره حقوقی بانک رفاه کارگران موضوع در دستور کار دادسرا قرار گرفت و پس از تحقیقات مقدماتی توسط بازپرس مشخص شد متهم با ارائه مدارک و اسناد صوری و غیرواقعی تسهیلات کلانی را از سیستم بانکی دریافت کرده است که پس از بررسی، متهم مجرم شناخته شده و کیفرخواست صادره علیه نامبرده به یکی از شعبات دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال شد.براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی مجتمع قضایی اموراقتصادی (قسط)، وفق مقررات مشخصات کامل متهم پس از صدور حکم قطعی اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها