مردم نگران زمین لرزه های مجدد هستند

هراس دانش آموزان از حضور در مدارس

بروز پس لرزه های مکرر و فرسودگی برخی مدارس مناطق زلزله زده ریگان و فهرج موجب برگزاری کلاس های برخی مدارس غیرمقاوم ریگان همزمان با سرمای هوا در فضای باز شد.
کد خبر: ۳۷۴۸۸۱

به گزارش مهر از ریگان ، دانش آموزان مدارس فرسوده و همچنین خسارت دیده زلزله شهرستان ریگان بدلیل ترس از زمین لرزه کلاس های درس را با آغاز دومین ماه فصل زمستان در فضای باز تشکیل می دهند.

وجود مدارس فرسوده و خشت و گلی در مناطق زلزله زده ریگان و فهرج و همچنین ترک خوردگی این سازه های غیرمقاوم  در کنار بروز پس لرزه های مداوم موج شده است که دانش آموزان و والدین آنها از حضور در مدارس خودداری کنند.

تاکنون بیش از 70 پس لرزه بعد از زمین لرزه 6.5 ریشتری ریگان در منطقه روی داده است و بخش مهمی از مدارس دو شهرستان ریگان و فهرج دچار خسارت ناشی از زمین لرزه شده اند.

پیش از بروز زمین لرزه نیز وجود مدارس غیر مقاوم به خصوص خشت و گلی و چادری از مشکلات این دو شهرستان محروم بود که با بروز زمین لرزه این مشکلات تشدید شده است و بازسازی این مدارس باید در اولویت کاری قرار گیرد.

مردم نگران از بروز زمین لرزه مجدد هستند 

فرماندار فهرج در این خصوص اظهارداشت: بروز این زمین لرزه ها موجب نگرانی مردم شده است و به همین دلیل بازسازی مناطق آسیب دیده باید در اسرع وقت انجام شود.
 
 
حسین زین الصالحین با اشاره به وجود 40 مدرسه غیرمقاوم در این شهرستان گفت: بخش قابل توجهی از مدارس این شهرستان غیرمقاوم هستند و به همین دلیل 14 مدرسه در روزهای ابتدایی زمین لرزه تعطیل شد. برخی مدارس دچار خسارات شده اند و با توجه به حجم ترک خوردگی مشکلاتی را در صورت بروز زمین لرزه مجدد ایجاد می کنند.
 
وی با اشاره به فعالیت مدارس و سرمای هوا خواستار چاره اندیشی مسئولان شد.


منصور حسین پور معاون فرماندار ریگان نیز از خسارت شدید زمین لرزه به 53 مدرسه در این منطقه خبر داد.
 
وی افزود: 53 مدرسه در مناطق زلزله زده ریگان دچار خسارت شده اند و به همین دلیل دانش آموزان در این مدارس از بروز زلزله مجدد نگران هستند. خسارت زمین لرزه به این مدارس 30 تا 70 درصد گزارش شده است.هم اکنون کلاس های این مدارس در فضای باز برگزار می شود و با توجه به سرمای هوای منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده است.
 
معاون فرماندار ریگان خواستار استفاده از کانکس برای حل مشکل در کوتاه مدت شد و افزود: تعدادی از مدارس نیز در روستاها و مناطق عشایری نیز در چادر برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها