معاون وزیر نیرو با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر در کاهش افت انتقال و توزیع شبکه برق پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، تاکید کرد: با این‌حال باید در این زمینه کار بیشتری صورت گیرد، چرا که متوسط افت شبکه برق در ایران هنوز دو برابر متوسط جهانی است.
کد خبر: ۳۷۲۸۱۰

به گزارش ایسنا، محمد بهزاد امروز در مراسم بهره‌برداری از آزمایشگاه مرجع یراق‌آلات در پژوهشگاه نیرو یکی از مهم‌ترین اهداف این آزمایشگاه را کمک به کاهش افت در شبکه‌های انتقال و توزیع برق دانست و افزود: در چند سال اخیر توانسته‌ایم افت شبکه‌ها را از 21 درصد تا پایان سال گذشته به 17.4 درصد برسانیم که با تلاش‌های صورت گرفته این شاخص به سرعت در حال تقلیل است. این درحالی است که باتوجه به مصوبه مجلس و دولت، میزان افت و تلفات برق در شبکه باید به 14 درصد برسد و در برنامه افق 1404 باید این شاخص تمک‌رقمی شود.

وی با اشاره به این‌که متوسط افت برق در شبکه‌ها در دنیا معادل 8.6 درصد است، ادامه داد: در حال حاضر افت برق ما در حدود 16.8 درصد است که حداقل 8 درصد بالاتر از استانداردهای جهانی است.

بهزاد به این موضوع تاکید کرد که استانداردهای جهانی به طور مداوم تقلیل می‌یابد و افزود: بنابراین برای نزدیک‌شدن به متوسط جهانی در بخش تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع برق باید حداقل 10 درصد افت انتقال و توزیع را کاهش دهیم و به همین‌منطور باید از مدرن‌ترین تجهیزات استفاده کنیم.

وی، دستیابی به این اهداف را جز از طریق ارتقای کیفیت تجهیزات صنعت برق امکان‌پذیر ندانست و با اشاره به این‌که ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع یکی از آرمان‌های بزرگ صنعت نفت بود، ادامه داد: چنین امکاناتی، دستیابی به استانداردهای جهانی را ممکن می‌کند و علاوه بر کسب اطمینان از استاندارد بودن عملکرد تجهیزات در صنعت برق، شرایط مطلوب را برای امکان بهره‌برداری از بالاترین عملکرد تجهیزات فراهم می‌کند.

بهزاد با اشاره به این‌که در 100 درصد تجهیزات سیستم توزیع، 99 درصد سیستم تولید بخش برق متعلق به داخل کشور است، افزود: ایران در حال حاضر درخصوص صنعت برق، حرف اول را در منطقه می‌زند و ظرفیت نصب شده برق کشور از مرز 59 هزار مگاوات گذشته است و تا پایان سال جاری به 60 هزار مگاوات خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها