استاندار زنجان:

زنجان به عنوان پایتخت شور حسینی عزاداری‌های ماه محرم را آغاز می‌کند

استاندار زنجان گفت: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی با مراسمی ویژه و برنامه‌ریزی شده عزاداری‌های ماه محرم را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۳۷۱۳۱۷

به گزارش فارس، محمد رئوفی‌نژاد عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی با مراسمی ویژه و برنامه‌ریزی شده عزاداری‌های ماه محرم را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور نمادها و بیرق‌هایی در راستای عزاداری ماه محرم وجود دارد، افزود: نگاه جهان اسلام به استان زنجان بوده که به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی معروف شده است.

رئوفی‌نژاد ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم آغاز عزاداری‌ها از روز نخست ماه محرم ساعت 14 از مزار پایین با حضور همه مداحان استان، هیئت‌های عزاداری، محلات و مساجد به دور از هرگونه بدعتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مراسم‌های مختلف عزاداری در این ماه در استان زنجان افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر اندیشیده شده، مراسم‌های امسال با‌شکوه و در شأن امام حسین (ع) برگزار شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای پخش مراسم عزاداری استان با صدا و سیما شده است، خاطر‌نشان کرد: امیدواریم صدا و سیما بتواند به صورت هدفمند مراسم عزاداری و مسائل حاشیه‌ای را که هر کدام یک سوژه برای نشان دادن عمق عزا‌داری‌های استان است در استان و کشور پخش کند.

وی افزود: باید با عمق بخشیدن به ابعاد معنوی مراسم عزاداری آن را به سایر نقاط صادر کنیم.

رئوفی‌نژاد یاد‌آور شد: مراسم‌های عزاداری در استان به عنوان الگو در سایر نقاط کشور مطرح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها