خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ترور دکتر مجید شهریاری ، دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت : بی هیچ تردیدی، رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس ، متهم ردیف اول در این جنایت هستند.
کد خبر: ۳۷۰۴۵۴

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: شهادت استاد دکتر شهریاری، داغ سنگینی برای ملت بود ، استاد دانشمندی که هم در عرصه تخصص و هم در عرصه تعبد ، جایگاه بلندی داشت.

خطیب نماز جمعه تهران ، ترور استاد شهریاری و همچنین ترور نافرجام دکتر عباسی ، دیگر دانشمند هسته‌ای کشورمان را انتقام دنیای اسکتبار از ملتی خواند که «با وجود 31 سال تحریم ، قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کند».

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان بدانند که گرچه یک نور افکن فروزان علم را بر زمین انداختند، اما ده‌ها نورافکن دیگر جای آنها را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این ترورها «نشان استیصال دشمنان و ورشکستگی» دشمنان کشور است ، افزود: در این میان به خصوص دست جنایتکار انگلیس واضح تر است، زیرا چندی پیش رییس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس گفته بود اعتقادی به دیپلماسی ندارد و به عملیات اطلاعاتی دست می‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به نزدیک شدن ایام محرم اشاره و مردم را به برپایی «با شکوه مراسم و مجالس فاخر عزای حسینی» سفارش کرد.

خطیب نماز جمعه تهران ، مجالس فاخر عزاداری حسینی را واجد سه ویژگی توصیف کرد و گفت: اول از همه، خطیب این مجلس باید مراسم را کلاس درس عاشورا ، ایثار، جهاد، هجرت، امر به معروف و نهی از منکر بداند.

خاتمی ، دومین رکن یک مجلس فاخر عزاداری حسینی را مداحان آن دانست و گفت: مداحان اهل بیت (ع) هنرمندان متعهدی هستند و باید در این مجالس به دنبال نصایح اخلاقی باشند.

وی با بیان اینکه «از چند سال پیش ارتقای خوبی در سطح محتوی و سبک‌ها» در مرثیه‌های مداحان ارزشی پیدا شده است، افزود: بسیاری از مداحان ارزشی در برابر غلو، موعظه‌های دروغ و سبک های بیگانه موضع دارند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین تاکید کرد: جای تقدیر دارد که اکثریت مداحان اهل بیت (س) در مقابله با فتنه اخیر خوش درخشیدند. روسای هیات ها ، رکن دیگر مجالس فاخر عزاداری حسینی هستند که باید در برابر مستمعین جوان خود احساس مسئولیت کنند ؛ آنها باید برای جوانان ، مساله و اخلاق بگویند و بر اعتقادات شان بیفزایند، البته شور حسینی هم باید باشد.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود از درگذشت حاج علی محمد افراسیابی، پدر پنج شهید گفت و از وی تقدیر کرد.امروز مردم همان اندازه که از سران رژیم طاغوت نفرت داشتند، از سران فتنه متنفرند.

امام جمعه موقت تهران به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با 110 هزار نفر از بسیجیان اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار مطالب بسیار مهمی فرمودند که باید برای تببین آنها ساعت‌ها زمان صرف کرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «بسیجی بودن مهم است ، اما بسیجی ماندن مهم تر است» ، افزود: ایشان در این دیدار اشاره ای هم به مساله فتنه سال گذشته داشتند.

خطیب نماز جمعه تهران با طرح این سوال که «چرا آقا این همه به مساله فتنه می‌پردازند؟ چرا مدام در هر سخنرانی و مناسبت ویژه، تحلیل فتنه و امثال اینها را مطرح می کنند؟» افزود: اولا این روش، سیره مولا علی (ع) است که پس از سرکوب شورشگران جمل از ایشان سراغ داریم.دومین دلیل و هدف از این واگویی‌هایی مکرر درباره جریان فتنه، مساله بصیرت افزایی است تا در آینده شاهد جریان های شوم آنچنانی نباشیم.

خاتمی گفت: سومین علت این است که در طول این مدت، سران فتنه نه تنها عقب نشینی نکردند، بلکه مدام حرف‌های آمریکا ، انگلیس و اسراییل شاد کن را با این تحلیل زدند که «ما اپوزیسیون نظام هستیم و قدرت آینده دست ماست» اما بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیک بودن 16 آذر ، روز دانشجو ، اشاره کرد و گفت: جنبش دانشجویی این افتخار را دارد که سال 1332 پرچم استکبارستیزی و ظلم ستیزی را بلند کرد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به دانشجویان افزود: دانشجویان عزیز این افتخار را حفظ کنید و نگذارید کسانی که میل به بیگانگان دارند، این پرچم را از دست تان بگیرند.
امروز جبهه نظام اسلامی، جبهه مبارزه با آمریکاست و مقابله با این نظام اسلامی، کمک به آمریکا و همراهی با این جنایتکاران است.انشاءالله جنبش دانشجویی با همان روحیه و نشاط استکبارستیزی، در این سنگرحضور دارد و در مقابله با ایادی آمریکا کوتاه نخواهد آمد .

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز،‌ انس با خدا را از اصول اخلاقی و مکتب اسلام دانست و گفت: از مصادیق این انس، دعای انسان به درگاه پروردگار است.برای استجابت دعا شش شرط وجود دارد.

وی معرفت خداوند، اخلاص در دعا، عمل به واجبات، کسب روزی حلال، حضور قلب و انقطاع الی الله را از شروط استجابت دعا دانست.

خطیب جمعه تهران گفت: معرفت خداوند این است که مؤمن باور داشته باشد وقتی با خداست و در راه او گام برمی دارد، در کارش مشکل و توقفی وجود ندارد و کسی که به خدا توکل کند خدا کفایتش می کند.کشوری که مردمش با خدا باشند بن بست و بحران ندارد و بحران و بن بست از آن مردم و کشوری است که دل به غیرخدا بسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی شرط دوم استجابت دعا را اخلاص در دعا دانست و گفت: این به آن معناست که انسانها خواسته هایشان را فقط از خدا بخواهند و همه چیز را از حضرتش طلب کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه کسی بگوید اگر فلانی نبود من به جایی نمی رسیدم، به این معناست که اخلاص ندارد و این شرک است.

امام جمعه موقت تهران رفتار بنده گونه انسان را سومین شرط استجابت دعای هر انسانی دانست و گفت: در بسیاری از آیات و روایات آمده است که اگر مطیع خدا باشید خدا هم از شما اطاعت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی نماز با توجه و اول وقت، حجاب و عفاف را نمونه هایی از اطاعت خداوند بیان کرد و افزود: اگر انسان به محرمات خدا نزدیک نشود این اطاعت از خداست و دعایش مستجاب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها