موضوع ترور جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا در 22 نوامبر 1963 در تگزاس از آن دسته موضوعاتی است که تاکنون قاتل یا قاتلان اصلی آن با قطعیت معرفی نشده‌اند.
کد خبر: ۳۷۰۲۷۷

اگرچه «لی هــاروی اسوالد» در 7 ساعت پس از وقوع ترور به جرم قتل یک مامور پلیس دالاس مجرم شناخته و ساعت 11:30 شب به‌عنوان قاتل رئیس‌جمهور معرفی شد، اما کشته شدن خود اسوالد تنها 2 روز بعد در ایستگاه پلیس دالاس توسط «جک روبی»، ابهامات در مورد ترور کندی را بیش از پیش کرد و به این ترتیب مظنون اصلی ترور هیچ گاه نتوانست نسبت به اتهام وارده در دادگاه حاضر شود و همان طور که خود ادعا می‌کرد، از بی‌گناهی‌اش دفاع کند.

پنج روز بعد لیندون جانسون (نائب رئیس‌جمهور) که به عنوان رئیس‌جمهور جدید انتخاب شده بود، با تشکیل کمیته‌ای به بررسی ابعاد ترور پرداخت.

نتایج این تحقیقات این بود که اسوالد به تنهایی در این ترور نقش داشته است. اما نکته جالب اینجا بود که طبق برخی تئوری‌ها خود جانسون یکی از مظنونا ن فرضی این ترور به حساب می‌آمد.

حال پس از گذشت این سال‌ها تنها خبر در مورد اسوالد این است که قرار است طی چند هفته آتی تابوت او به حراج گذاشته شود.

البته این اولین بار نیست که خبر تابوت اسوالد در رسانه‌ها منتشر می‌شود. پیشتر در سال 1981 همسر او برای اطمینان از این‌که جسد همسرش در تابوت قرار دارد، درخواست نبش قبر کرده بود.

مسوولان برگزاری این حراجی امیدوارند با توجه به علاقه فراوان مردم به خبرهای مربوط به کندی، این حراجی با استقبال زیادی روبه‌رو شود. طبق گفته آنها، قیمت ابتدایی در حدود 1000 دلار خواهد بود، ولی مسلما شاهد افزایش این میزان خواهند بود.

وسایل استفاده شده برای مومیایی کردن اسوالد، سند مرگش و بخشی از صندلی که کندی هنگام تیراندازی روی آن بود، از دیگر وسایلی است که به حراج گذاشته خواهد شد.

حسین خلیلی
گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها