رومنیگه: هیچ رقمی بیانگر توانایی اشتایگر نیست

همسو با نزول چشمگیر بایرن مونیخ در جدول رده‌بندی لیگ فوتبال آلمان و عدم جبران امتیازات از دست رفته، آینده باستی ین شواین اشتایگر هم در این باشگاه به یک موضوع بغرنج و مشکل ویژه بدل شده است.
کد خبر: ۳۶۹۷۶۲

هافبک راست مسلطی که بعد از انتقال به پست هافبک وسط بازیساز در حالی که به رغم نداشتن بیش از 27 سال سن بیشتر از 65 بار پیراهن ملی آلمان را بر تن کرده حاضر نیست پول کلانی را که باشگاه‌های نامدار و خارجی متقاضی وی پیشنهاد داده‌اند، از دست بدهد. او تمام فصل روبه‌ پایان پاییز امسال را با نوعی ناسازگاری آشکار سپری کرده و حوصله همگان و بخصوص لوییس فان گال را سر برده است.

سرمربی هلندی بایرن که از بیدار نشدن خواب غفلت مردانش و طولانی شدن این خواب نگران و بشدت عصبانی است بعد از تمام بازی‌هایی که شواین اشتایگر از خودش در این فصل در آورد سرانجام اوایل آذرماه به سران بایرن توصیه کرد او را در تعطیلات نیم فصل بفروشند زیرا وی با این روحیات دیگر برای بایرن «بازیکن بشو» نیست.

سرمربی سابق آژاکس، بارسلونا و آلکمار هلند که بعد از 16 ماه حمایت بی‌قید و شرط سران نامدار بایرن از وی در یکی دوماه اخیر شاهد انتقادات رسانه‌ای صریح فرانس بکن باوئر رئیس افتخاری باشگاه و همچنین «اولی هوینس» و کارل هاینز رومنیگه رئیس و نایب رئیس بایرن از خویش بوده و توسط آنها متهم به انحصارگرا بودن و عدم توجه به نظرات فنی سایرین شده، در مصاحبه اخیرش بدون هرگونه پرده‌پوشی راجع به شواین اشتایگر گفته است: «از قرارداد باستی‌ین با ما هنوز 17 ماه مانده اما معلوم است که او نمی‌خواهد بماند. اگر مربی را حفظ کنیم مجبوریم 6 ماه مانده به پایان قراردادش مفت او را به باشگاه متقاضی بدهیم حال آن که اگر این معامله همین حالا سر بگیرد 30 میلیون یورو از خریدار می‌گیریم. در آن صورت هم یک بازیکن ناراضی را به زور حفظ نمی‌کنیم و هم به جای او یکی دو فوتبالیست جدید را که دل‌شان برای بایرن تپش داشته باشد، جذب خواهیم کرد. امیدوارم بایرن حرف مرا گوش کند.

اطمینان رومنیگه

با این که امثال رئال مادرید، اینترمیلان و منچستریونایتد خواهان کاپیتان سوم تیم ملی آلمان شده و حاضرند پول زیادی هم بابت او بپردازند، رومنیگه بدون قبول پیشنهاد فان گال مخالفت جدی خودش و سایر اعضای هیات رئیسه بایرن با فروش شواین اشتایگر را اعلام و تاکید کرده است بایرن به تلاش خود برای متقاعد کردن این هافبک قد بلند و درشت اندام به تمدید قرارداد ادامه خواهد داد. رومنیگه که خودش مهاجم اول بایرن از اواخر دهه 1970 تا اواسط دهه 1980 بود، می‌گوید: «مطمئنم که شواین اشتایگر دیر یا زود پای قرارداد تازه‌اش را امضا خواهد کرد. اصولا پولی وجود ندارد که حق مطلب را درباره او ادا کند و ما در سایه آن بتوانیم ادعا کنیم که فروش وی عقلایی بوده و پول دریافتی به اندازه استعداد از دست رفته بوده است».

به رغم شکست 2 ـ 3 بایرن در خانه رم در لیگ قهرمانان اروپا، صعود مردان آلیانز اره‌نا به مرحله یک‌هشتم نهایی این جام از قبل قطعی بود و اصولا در این مسابقات بایرن مشکلی نداشته است، اما ادامه تزلزل‌های این تیم در لیگ آلمان، زبان هافبک بازی‌ساز بایرن برای انتقاد از تیمش را بازتر کرده است. بعد از تساوی‌های اخیر با تیم‌هایی مثل مونشن گلادباخ و لورکوزن، بایرن بین 14 تا 16 امتیاز از بروسیا دورتموند، پیشاهنگ غیرمنتظره لیگ عقب افتاده است. هر چند در فاصله حدود 20 هفته تا پایان مسابقات هرگونه نتیجه‌گیری قطعی از این ماجرا و بدون شانس شمردن یاران فیلیپ لام کاری غیرحرفه‌ای و شتاب‌زده خواهد بود، اما شواین اشتایگر مثل بکن‌باوئر معتقد است که برخلاف فصل پیش نشانه‌های بازیابی به موقع در تیم بایرن دیده نمی‌شود و چنان امری به فتح حداقل 14 بازی از 17 بازی نیم‌فصل دوم نیازمند خواهد بود که کاری بسیار بعید حتی از جانب تیمی پرمهره مثل بایرن خواهد بود.

غیرقابل بخشش

در حالی که فان گال معتقد است پایان مصدومیت طولانی و بازگشت آرین روبن هلندی و فرانک ریبه‌ری فرانسوی، اوضاع بایرن را مساعد و جبران عقب‌ماندگی این تیم را ممکن خواهد کرد، شواین اشتایگر به نشریه کیکر گفته است: «بعضی سهل‌انگاری‌ها و تنبلی‌های ما غیرقابل بخشش بوده است. مثل مسابقه اخیرمان در برابر لورکوزن که یک ـ صفر از حریف پیش افتادیم و بعدا یک پنالتی بسیار مفت و آماتوری به حریف دادیم تا بازی یک ـ یک شود و دو امتیاز مهم دیگر از دستمان برود. تیمی که اینقدر از رقبایش عقب افتاده محکوم به فتح مسابقات دور از خانه خود نیز هست، اما وقتی هم که ما از حریفان پیش می‌افتیم قدرت حفظ آن را نداریم. این گونه اتفاقات نباید برای تیمی مثل بایرن که سرشار از مهره‌های بین‌المللی است، بیفتد».

فان گال لااقل در این یک مورد آخر با هافبک ناراضی تیمش هم‌عقیده است، اما امیدوار است کارکشته‌هایی مثل فان بومل، کلوزه، فان‌بویتن و جوان‌ترهایی مانند مولر، کروس، اوتل و فرانیچ مشکلات بایرن را در نیم‌فصل دوم حل کنند و چون ایویکا اولیچ کروات هم که به زودی برمی‌گردد، می‌توان به آینده بهتر بایرن امید بست. آینده‌ای که به رغم اظهارات اخیر رومینگه معلوم نیست که شواین اشتایگر هم جزیی از آن باشد.

خبرگزاری آلمان
مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها