در پی انفجار قطار باری در ایستگاه خیام نیشابور و تحقیق در خصوص آمار تلفات ، روز گذشته مشخص شد که 84نفر در این حادثه مفقود شده اند.
کد خبر: ۳۶۹۷۵

به گزارش خبرنگار ما ، با گذشت 5روز از وقوع حادثه دلخراش انفجار قطار باری حامل گوگرد ، بنزین و پنبه در ایستگاه خیام و کشته شدن 327نفر از مردم و مسوولان محلی ، تحقیق در خصوص علت این حادثه از سوی گروههای تحقیقاتی آغاز شده است .

ریشه یابی می کنیم

سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته اعلام کرد: این سازمان در حال بررسی حادثه راه آهن نیشابور است و کارشناسان این سازمان حضوری فعال در امر ریشه یابی این واقعه دارند. در دورنگار سازمان بازرسی کل کشور اشاره شده است : در پی این حادثه تاسف بار، سازمان بازرسی کل کشور با اعزام بازرسانی از استان خراسان و همچنین از تهران تحقیقات ریشه ای خود را آغاز کرده است و نتیجه این تحقیقات در قالب گزارش نهایی سازمان اعلام خواهد شد.

افزایش ترافیک

از سوی دیگر معاون اداری - مالی راه آهن گفت : افزایش قطارهای مسافربری در ایام دهه فجر ترافیک خطوط را بشدت افزایش داده بود و به این علت قطارهای باری مجبور به توقف در مسیر حرکت بودند. موسوی نژاد در ادامه گفت : مامور ایستگاه ابومسلم متوجه فرار واگن از ایستگاه می شود و به رئیس ایستگاه اطلاع می دهد. این مامور به دنبال جلوگیری از حرکت واگنها اقداماتی نیز انجام می دهد، اما متاسفانه همه آن فعالیت ها بدون نتیجه باقی می ماند. وی افزود: واگنها به علت قرار گرفتن در شیب زیاد با سرعت 150کیلومتر در مدت 6دقیقه به ایستگاه کاشمر می رسند و در این ایستگاه مامور خط ، واگنها را به خط جدید احداثی که هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته بود ، هدایت می کند و از بروز حادثه میان یک قطار مسافربری که ایستگاه کاشمر را به مقصد مشهد ترک کرده بود، جلوگیری می کند.

کفشکهای شکسته

در پی این حادثه و اظهارات اخیر مهندس خرم ، وزیر راه وترابری مبنی بر این که پس از شکسته شدن کفشکها، واگنهای باری فرار کرده اند. موسوی نژاد، معاون اداری مالی در گفتگو با ایسنا در این خصوص می گوید: شکسته شدن کفشکها یکی از نظریه های علت حرکت قطار است . واگنها متوقف بودند و ترمزهای آنها بسته بوده است ، اما این ترمزها بر اثر گذشت زمان رها می شوند و باید مرتب کنترل شوند و یکی از سوالات اصلی کمیسیون بررسی مربوط به میزان دقت بازرسی این ترمزهاست .

یک فرضیه دیگر

موسوی نژاد اضافه کرد: یکی از فرضهای موجود مبنی بر حرکت قطار نیز عبور یک قطار مسافربری از کنار واگنهای متوقف شده است که احتمالا باعث حرکت قطار شده است.

انفجار مهیب

گزارش خبرنگار «جام جم» از محل انفجار قطار حاکی است ، پس از وقوع انفجار گودالی به عمق 30متر و قطر 80متر ایجاد شده است و تقریبا تمام افراد حاضر در آن منطقه بجز تعدادی که از محل حادثه فاصله داشتند، کشته شده اند. گفتنی است ، با آن که چند گروه مسوولیت تحقیق در خصوص حادثه را به عهده گرفته اند، اما در ارتباط با علت انفجار هنوز هیچ یک از گروهها تحقیقی صورت نداده اند و آمار دقیق مفقودان روستایی هنوز معلوم نیست.

اظهارات متفاوت

گزارش دیگری از خبرگزاری مهر حاکی است ، رئیس امداد و نجات کشور اعلام کرده است : آواربرداری از 3 روستای تخریب شده پایان یافته است ؛ اما دبیر ستاد حوادث امروز غیرمترقبه طی گفتگویی اعلام کرده است آواربرداری تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها