معاون اول قوه قضائیه:

مهدی هاشمی برگردد دستگیر و روانه زندان می‌شود

حجت الاسلام رئیسی در خصوص پرونده مهدی هاشمی گفت: حکم جلب مهدی هاشمی وجود دارد و در صورتی که وی به ایران اسلامی برگردد، ضمن دستگیری روانه زندان می‌شود.
کد خبر: ۳۶۸۴۹۱

به گزارش فارس حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه همایش بزرگ فصلی ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و مسئولان هیئت امنای مساجد مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حکم جلب مهدی هاشمی وجود دارد و در صورتی که وی به ایران اسلامی برگردد، ضمن دستگیری روانه زندان می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی افزود: به پرونده مهدی هاشمی همچون سایر پرونده‌ها عادلانه رسیدگی می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه ما در دستگاه قضایی قضات متدین و عادل کم نداریم، تصریح کرد: توسط قاضی‎ای که از طرف دستگاه قضایی تعیین می‌شود به پرونده مهدی هاشمی عادلانه رسیدگی می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نامه ایشان بدون امضا آیا صحت دارد یا خیر ادامه داد: مهدی هاشمی از نظر دستگاه قضایی با دیگر متهمان تفاوتی نمی‌کند، بلکه ایشان در معرض اتهام است.

وی خاطرنشان کرد: اتهام ایشان هم مثل اتهام افراد دیگری که در معرض اتهام قرار می‌گیرند، رسیدگی خواهد شد.

رئیسی همچنین در خصوص برخورد دستگاه قضایی با سران و اخلال‌گران فتنه سال گذشته گفت: ما در دستگاه قضایی بنا داریم به هیچ فردی به خاطر انتسابشان یا منتسب به جایی امتیازی را ندهیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: دستگاه قضایی بنای کوتاه آمدن را ندارد، بلکه بنای دستگاه قضایی این است که مبتنی بر قانون و اجرای عدالت آنچه را وظیفه‌اش است با جدیت انجام دهد.

وی تصریح کرد: در این موضوع معتقدیم که مردم باید در جریان مسائل قرار بگیرند و تاکنون برخوردهایی که از سوی دستگاه قضایی شده سعی شده تا به مردم اطلاع رسانی شود.

رئیسی با بیان اینکه دستگاه قضایی بنای امتیاز دادن را به هیچ احدی ندارد، گفت: هیچ عنوانی نمی تواند دستگاه قضایی را نسبت به اجرای قانون یا عدالت دچار تردید بکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها