در آستانه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ ها

تقوی: تخلفات صنفی روبه کاهش است

در آستانه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان گفت: میزان تخلفات و جرایم صنفی در هفته‌های اخیر نه تنها افزایش نداشته، بلکه حتی روبه کاهش است.
کد خبر: ۳۶۷۷۴۷

جواد تقوی روز جمعه در گفتگو با ایرنا با رد برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه طی هفته‌های اخیر نسبت جرایم صنفی افزایش یافته، ‌افزود:‌ میزان تخلفات از شرایط عادی فراتر نرفته است.

وی نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از هرگونه تخلف را پیش از هر اقدام در کنترل بازار موثر دانست و گفت: ‌برخورد با متخلفان در مراحل بعدی بازرسی و نظارت قرار دارد.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه طرح نظارت ویژه قانون هدفمندی یارانه‌ها از 29 مهرماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد، گفت:‌ در صورت لزوم نظارت‌ها افزایش می‌یابد.

به گفته تقوی، تمرکز بر روی کالاهایی که بیشترین هزینه را در سبد خانوار دارد از عمده هدف‌های طرح نظارت وی‍ژه است به نحوی که کالای مورد استفاده مردم از نظر قیمت در بازار دچار بحران نشود.

رییس ستاد نظارت ویژه وزارت بازرگانی با بیان اینکه هیچ گزارش نگران کننده‌ای در خصوص وضعیت بازار از استان‌ها دریافت نشده، افزود: موضوع امضای تفاهمنامه برای مشارکت دادن بسیج با هدف بهره‌گیری از مردم در اجرای بهتر قانون هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون سازمان حمایت اظهار داشت: نگاه ما به بسیج تقویت ارتباطات مردمی است و بخش عمده فعالیت بسیج در بازار نیز نظارتی بوده و آنها مداخله‌ی مستقیم در این عرصه ندارند.

تقوی با بیان اینکه بسیج قادر است حلقه‌ی ارتباط خوبی میان مردم و مسئولان باشد، افزود‌: مشارکت دادن بسیج در امر نظارت و بازرسی فقط از جهت هماهنگی است.

به گفته وی نظارتی که برعهده‌ی بسیج گذاشته شده همان رفتاری است که از مردم عادی در کنترل بازار توسط دولت می‌توان انتظار داشت بنابراین اطلاع رسانی به مسئولان مسئولیت اصلی آنها است.

معاون سازمان حمایت افزود: ‌هم اکنون وزارت بازرگانی بیش از 10 هزار بازرس دارد و نیاز به بازرس جدید نیست بلکه هدف اصلی این طرح بهره‌گیری از توان همه اقشار مردم در اجرای بهتر قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها