وزیر راه و ترابری گفت: جمهوری اسلامی ایران به برخی از کشورها خدمات راهسازی ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۳۶۷۲۵۶

حمید بهبهانی  روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از 60 کیلومتر آزاد راه ساوه ــ همدان (راه کربلا) در جمع خبرنگاران، ساخت راه آهن ترکمنستان و افغانستان را از جمله نمونه‌های ساخت راه در خارج از کشور عنوان کرد و افزود: به زودی ساخت راه آهن عراق نیز آغاز می‌شود.

وی، گفت: تا پایان امسال حدود هشت قرارداد برای ساخت آزاد راه در کشور منعقد خواهد شد.

بهبهانی، به طرحهای در دستور کار برای توسعه آزاد راههای کشور اشاره کرد و افزود: آزادراه اصفهان به سده و سده به شیراز از جمله پروژه‌هایی است که سرمایه‌گذار آن مشخص شده و با اجرای آن مسیر اصفهان به شیراز 150 کیلومتر کوتاهتر خواهد شد.

وزیر راه و ترابری گفت: اجرای آزاد راه بندرعباس به سیرجان وآزاد راه مرند ــ بازرگان و آزادراه همت از جمله دیگر پروژه‌های در دستور کار در این بخش است.

بهبهانی افزود: هدف از اجرای آزاد راه ساوه به همدان (راه کربلا) کاهش بارترافیکی، سوانح جاده‌ای و کوتاهی مسیر است.

وی، گفت: 30 کیلومتر باقیمانده از فاز اول این آزاد راه نیز تا پایان امسال زیر بار ترافیکی می‌رود.

وی اظهارکرد: ساخت آزاد راه ساوه به همدان نمونه مناسبی از نوآوری جدید در استفاده ازالیاف بتنی با استفاده از سیمان در ساخت راه است که باید به تمام کشور منتقل و از آن در راهسازی استفاده کنند.

60 کیلومتر از آزاد راه ساوه به همدان (راه کربلا) با یکهزار میلیارد ریال اعتبار با حضور وزیر راه و تربری، استانداران استانهای مرکزی و همدان، نمایندگان ساوه و همدان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و محلی در روز عرفه به بهره برداری رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها