افراد مبتلا به دیسک کمر در استفاده از این دستگاه محدودیت دارند

استفاده خودسرانه از دستگاه دراز و نشست، ممنوع!

استادیار گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی گفت: افراد مبتلا به دیسک کمر در استفاده از دستگاه‌های دراز و نشست با محدودیت مواجه هستند و استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند بیماری آنها را تشدید کند. دکتر محسن خرمی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خوستان، اظهار کرد: دستگاه‌های دراز و نشست که در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌ زبان تبلیغ می‌شوند در صورت استفاده صحیح می‌توانند موثر باشند و موجب تقویت عضلات شکم و کمر شوند.
کد خبر: ۳۶۴۵۱۱

وی افزود: این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عمل دراز و نشست را ساده‌تر می‌کنند و در لاغری شکم و دور کمر و همچنین تقویت عضلات موثر هستند ولی در استفاده از این دستگاه‌ها باید به نکاتی توجه داشت.

خرمی تصریح کرد: افراد مبتلا به دیسک کمر در استفاده از دستگاه‌های دراز و نشست با محدودیت مواجه هستند زیرا استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند علایم دیسک کمر را تشدید کند، بنابراین به آنها توصیه می‌شود به هیچ وجه خودسرانه از دستگاه‌های دراز و نشست استفاده نکنند و حتما با پزشک خود در این باره مشورت کنند. این متخصص ارتوپدی خاطرنشان کرد: همچنین در صورتی که هنگام استفاده از دستگاه دراز و نشست مشکلاتی مانند درد در ناحیه کمر ایجاد شود باید از ادامه ورزش پرهیز و با پزشک مشورت شود.

استادیار گروه ارتوپدی دستگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان در تبلیغ دستگاه‌های دراز و نشست این گونه بیان می‌کنند که فرد استفاده‌کننده می‌تواند در زمانی کوتاه تعداد بسیاری دراز و نشست انجام دهد، این در حالی است که برای پیشگیری از بروز مشکلات، تعداد دفعات دراز و نشست نباید زیاد باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها