بازی با برزیل فرصتی برای کریم باقری با سابقه‌ترین ملی پوش فوتبال ایران است که پس از 17 سال و 3 ماه و با انجام هشتاد و پنجمین بازی ملی خود با بازوبند کاپیتانی از تیم ملی خداحافظی کند.کریم باقری 37 ساله که در سال 87 و به دنبال آمادگی خیره‌کننده‌اش پس از 7 سال به تیم ملی بازگشت، این بار با ابتکار باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال طی بازی بزرگ ایران با برزیل برای آخرین بار افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را به دست می‌آورد تا در این بازی تاریخی، مرد اخلاق تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، سهمی در بازی تیم ملی برابر حریف سرشناس‌اش داشته باشد. باقری که در 16 خرداد سال 1372 در جام اکو و برابر تیم پاکستان اولین بازی ملی خود را انجام داد در این سال‌ها علاوه بر ثبت 50 گل ملی، بیش از 300 بازی در لیگ برتر و جام آزادگان، 60 بازی در بوندس‌لیگا و در تیم آرمینیا بیله فیلد و یک بازی در لیگ برتر جزیره را به همراه چارلتون تجربه کرده و به افتخاراتی همچون حضور در جام جهانی 98 و عنوان سومی جام ملت‌های آسیا دست یافته است.
کد خبر: ۳۵۸۰۴۱

باقری با ابراز خوشحالی از حضور در این میدان بزرگ ملی، گفت: برزیل ستاره‌هایی دارد که شاید هر کسی دوست داشته باشد مقابل آنها به میدان برود و این موضوع را برای فوتبال ملی ایران به فال نیک می‌گیرم. برزیل تیم بزرگ و ریشه‌داری است و ما روز سختی مقابل این تیم داریم. امیدوارم از این بازی نهایت استفاده را ببریم.باقری در عین‌حال افزود:خیلی دوست داشتم این اتفاق در ورزشگاه آزادی رخ دهد. امیدوارم در بازی‌های بعدی در تهران با حضور 120 هزار هوادار و یک تیم بزرگ، سایر اسطوره‌های ما از فوتبال خداحافظی کنند.

باقری در جواب این سوال که آیا به خاطر دربی در بازی مقابل برزیل احتیاط خواهید کرد، گفت: دربی برای من مهم نیست و مثل همه بازی‌های دیگر است. برای من همه بازی‌ها که با لباس پرسپولیس به میدان می‌روم مهم و ضروری است.

این در حالی است که علی دایی سرمربی پرسپولیس و بهترین گلزن ملی جهان از برگزاری مراسم خداحافظی برای بزرگان فوتبال استقبال کرد و در این باره گفت: به نظر من باید از بازیکنانی مانند کریم باقری که زحمات زیادی برای تیم ملی کشیده‌اند و جوانی خود را برای ایران گذاشته‌اند، در بازی‌های بزرگ تقدیر کرد و امیدوارم این کار ادامه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها