برداشت 4800 تن انگور از باغ‌های کاشان

مدیر جهاد کشاورزی کاشان از پیش‌بینی برداشت 4 هزار و 800 تن انگور از باغات کاشان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۵۷۸۴۱

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، جواد امان‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران سطح باغ‌های زیر کشت انگور در مناطق کوهستانی این شهرستان را 320 هکتار ذکر کرد.

وی با اشاره به افزایش 3 تنی متوسط برداشت انگور در هر هکتار از باغ‌های کاشان در سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: در هر هکتار سطح زیر کشت این محصول در سال جاری حدود 15 تن انگور برداشت می‌شود که علت این افزایش برداشت محصول شرایط مطلوب آب و هوایی است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان زمان برداشت محصول انگور در کاشان را از نیمه مهرماه به مدت 40 روز دانست و خاطرنشان کرد: زمان برداشت بستگی به نوع واریته و رقم انگور برداشتی دارد و زمان برداشت در مناطق با آب و هوایی متنوع متفاوت است به طوری که در مناطق کوهستانی مرتفع برداشت دیرتر صورت می‌گیرد.

به گفته وی 80 درصد از محصول انگور کاشان در مزارع شهر جوشقان و کامو، روستای آذران و منطقه سده کشت می‌شود.

امان‌پور کشمش و غوره را از محصولات فرآوری شده انگور کاشان ذکر و تصریح کرد: حدود 40 درصد محصول انگور کاشان تبدیل به شیره، حدود 25 درصد کشمش، 25 درصد تازه‌خوری و بقیه به غوره تبدیل می‌شود.

وی یادآور شد: میزان تولید محصولات فرآوری شده انگور کاشان در هر سال بسته به میزان برداشت، شرایط آب و هوایی متغیر است.

امان‌پور اضافه کرد: بخشی از محصول تولیدی انگور در این شهرستان به صورت سنتی فرآوری شده و فرآورد‌هایی از قبیل شیره انگور و سرکه از آن استحصال شده که در پاره‌ای موارد ارزش افزوده آن بیشتر از زمانی‌است که محصول به صورت تازه خوری وارد بازار می‌شود.

به گفته وی میزان درآمد ناخالص حاصل از برداشت انگور در کاشان بیش از 30 میلیارد ریال است و بازارهای فروش آن شهرهای قم، اصفهان و تهران است.

انگور میوه‌ای شامل ویتامین‌های A، B، C، دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم مفید برای درمان بیماری‌های یبوست، عوارض رماتیسم، کم‌خونی و حتی پیشگیری از سرطان و آب انگور در طول روز سودمند برای افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها