نخستین واحدهای صنعتی ساز مسکن مهر در شهر جدید پرند تا چهار ماه آماده تحویل می شود.
کد خبر: ۳۵۰۹۹۰

به گزارش واحد مرکزی خبر ، پرند ، شهر نمونه صنعتی سازی مسکن در کشور است و هم اکنون هزار و 200 واحد مسکونی در بخش 2 این شهر با فناوری های نوین در حال ساخت است .

وزیر صنایع و معادن در حاشیه بررسی پیشرفت نخستین پایلوت صنعتی سازی مسکن و حل مشکلات پیمانکاران این بخش در شهر جدید پرند با اعلام این خبر گفت : باید ساختمان های امنی ساخت تا در برابر نیروهای جانبی مقاومت زیادی داشته باشد و قیمت تمام شده آن نیز کم شود که با روش های صنعتی در ساختمان سازی این اهداف محقق می شود .

علی اکبر محرابیان افزود : در استان های مختلف کشور کارخانه هایی در حال اجرا و توسعه هستند تا مواد اولیه صنعتی سازی ساختمان را تامین کنند .

وی ابراز امیدواری کرد : کشور تا دو سال آینده در چرخه صنعتی سازی مسکن به خود کفایی برسد و این روش در کل کشور فراگیر شود .

محرابیان افزود : توانمندی مهندسان کشور مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکای لاتین قرار گرفته است .

وی گفت : یک طرح ساخت مسکن به روش صنعتی با 10 هزار واحد در آمریکای لاتین تحویل شد و قرار داد ساخت 7 هزار واحد دیگر به روش صنعتی نیز امضا شده است.

معاون وزیر صنایع و معادن نیز به تازگی در شهر جدید پرند گفت : تا 15 سال آینده نیاز کشور به مسکن 3 برابر می شود که با روش های کنونی ساختمان سازی ، نمی توان این نیاز را برطرف کرد .

هدایت افزود : بر اساس سند چشم انداز بیست ساله و تا سال 1404 باید 8 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود.

به گفته وی از این تعداد باید 2 میلیون و 400 واحد مسکونی به روش صنعتی و 2 میلیون و 600 واحد آن به شیوه نیمه صنعتی ساخته شود.

بر اساس پیش بینی معاون وزیر صنایع و معادن با ساخت واحدهای مسکونی به شیوه صنعتی تا سال 1404 حدود 30 هزار میلیارد تومان در این بخش صرفه جویی می شود.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت : با اجرای این برنامه تا 15 سال آینده سالانه 2 هزار میلیارد تومان در صنعت ساختمان صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.

وی افزود : این صرفه جویی شامل کاهش چهار و نیم میلیون تنی مصرف فولاد ، کاهش 15 هزار تنی مصرف سیمان و کاهش 3 و 7 میلیارد نفر ساعت نیروی انسانی است.

سید مجید هدایت تاکید کرد : صرفه جویی در انرژی ، نیروی انسانی ، مصالح ساختمانی ، استحکام و افزایش عمر بنا از مزایای صنعتی سازی ساختمان هاست.

روش صنعتی سازی ساختمان به سبب صرفه جویی در زمان ، مصالح و نیروی انسانی قیمت کمتری در مقایسه با روش های متداول ساختمان سازی دارد.

خانه های صنعتی ساز به سبب کاهش وزن سازه ها مقاوم در برابر زلزله است و متناسب با اقلیم مناطق مختلف ساخته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها