زنان باردار از آب‌های بسته‌بندی استفاده کنند

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران به عنوان یک مقام مسوول در وزارت نیرو با تکرار اظهارات هفته پیش وزیر بهداشت گفت: اگرچه کیفیت آب تهران برای عامه مردم مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، اما کودکان زیر 3 ماه و زنان باردار بهتر است از آب بسته‌بندی استفاده کنند. به گزارش مهر، خسرو ارتقایی در جمع خبرنگاران در خصوص وجود نیترات در آب تهران افزود: در مجموع تصمیماتی که وزارت نیرو برای بررسی میزان نیترات آب اتخاذ می‌کند، نقش اصلی بر عهده شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است که با آزمایشگاه‌های مجهز خود، به صورت مرتب مطابق با استانداردهای مربوطه آب‌های نمونه‌برداری شده را آزمایش می‌کند.
کد خبر: ۳۵۰۷۱۴

وی اظهار کرد: هر چاهی که نیترات آن بالاتر از حد مجاز باشد، مسدود خواهد بود. در مقابل برای جایگزینی آن چاه‌های جدید حفر می‌شود. البته سیمانتاسیون مناطقی که احتمال نفوذ نیترات به داخل چاه وجود دارد نیز در دستور کار است.ارتقایی گفت: کیفیت آب تهران برای عامه مردم مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند اما کودکان زیر 3 ماه و زنان باردار بهتر است از آب‌های بسته‌بندی شده استفاده کنند. البته وزیر نیرو دستور اکید داده است چاه‌هایی که با کیفیت نامناسب در مدار بهره‌برداری هستند، از مدار خارج شوند.

ارتقایی ابراز امیدواری کرد سال آبی 90ـ 89 که از ابتدای مهرماه جاری آغاز می‌شود، سالی خوب و پربرکت باشد؛ هر چند سازمان هواشناسی در 3 ماهه پاییز، برای نیمه شرقی کشور نرمال و برای نیمه غربی زیر نرمال پیش‌بینی بارندگی داشته است. وی افزود: این وضعیت هشدار می‌دهد که شهروندان باید در مصارف خود صرفه‌جویی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها