فتوای یک خاخام به سبک مفتی‌های وهابی:

درخت کریسمس شرک و حرام است

واکنش به سخنان خاخام صهیونیست

سخنان تند عوادیا یوسف یک خاخام صهیونیست که خواستار نابودی ملت فلسطین شده بود واکنش‌های متعددی را درپی داشت. صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی با محکوم کردن اظهارات این خاخام تندرو آنها را «تحریک به نسل‌کشی»، توصیف کرد. به گزارش خبرگزاری وفای فلسطین، صائب عریقات افزود: منتظر پاسخ اسرائیل درباره این اظهارات هستیم. سخنگوی رسمی رژیم صهیونیستی نیز طی بیانیه‌ای اظهار کرد: این موضع خاخام یوسف مواضع اسرائیل را منعکس نمی‌کند. عوادیا یوسف خاخام ارشد و رهبر معنوی یهودیان در تازه‌ترین فتوای خود درباره فلسطینیان گفت: رهبران و مردم فلسطین به دلیل دشمنی با اسرائیل محکوم به نابودی هستند و همه جهان باید برای نابودی آنها اقدام کنند.
کد خبر: ۳۵۰۶۵۰

وی در مراسم هفتگی خود در یکی از کنیسه‌های نزدیک بیت‌المقدس گفت: ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان و تمام این فلسطینیان اهریمنی باید از طرف جهان نابود شوند. این خاخام صهیونیست در سال 2001 نیز در فتوای خود صراحتا اعلام کرد که اعراب و فلسطینیان باید نابود شوند. صائب عریقات در ادامه سخنان خود یادآورشد: این خاخام همگان را دعوت به ترور محمود عباس می‌کند در حالی که قرار است طی چند روز آینده وی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بر سر میز مذاکرات بنشیند. آیا این راهی است که اسرائیل سعی دارد به وسیله آن مردم خود را برای امضای توافقنامه‌ صلح با فلسطینی‌ها آماده کند؟ از سوی دیگر جنبش فتح طی بیانیه‌ای درخواست‌های خاخام‌های احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی را دامن زدن به آتش نژادپرستی خواند. در این بیانیه آمده است: تاریخ همواره بیانگر آن بوده است که ملت‌های آزادی خواه و صاحبان حق باقی خواهند ماند و ظالمان و اشغالگران از بین می‌روند. جنبش فتح از خاخام‌های یهودی که منطقی رفتار می‌کنند خواست تا جلوی این خاخام صهیونیست را که سعی دارد حس تنفر از فلسطینی‌ها را گسترش دهد، بگیرند. فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بشدت از اظهارات این خاخام صهیونیست انتقاد کرد. وی طی بیانیه‌ای اظهار کرد: ما متاسفیم و این سخنان جنجال برانگیز را محکوم می‌کنیم. این اظهارات به شدت حقارت بار و جنجال آفرین است و به مساله صلح آسیب می‌رساند. طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی قرار است روز پنجشنبه مذاکرات مستقیم سازش را در واشنگتن آغاز کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تندروی رژیم صهیونیستی درآستانه برگزاری این مذاکرات گفت به هیچ یک از مقامات آمریکایی، هیچ قولی مبنی بر تمدید مهلت تعیین شده در زمینه توقف شهرک‌سازی نداده ایم. نتانیاهو ضمن رد و محکوم کردن تقاضای حکومت خودگردان فلسطین برای تمدید مهلت 10 ماهه ممنوعیت ساخت و ساز شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی فلسطینی که در 26 سپتامبر ‌(‌4 مهر)‌ به پایان می‌رسد، گفت: تعلیق روند ساخت‌وساز شهرک‌ها، 10 ماه به طول انجامید و در این مدت، ما آنها را به گفتگو فراخواندیم. حال، درست سه هفته پیش از به پایان رسیدن این مهلت، سخن از مذاکره به میان می‌آورند و خواستار تمدید توقف شهرک‌سازی می‌شوند. این امر حسن نیت آنها را برای انجام گفتگو زیر سوال می‌برد. درپاسخ به این اظهارات محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین هشدار داد، ازسرگیری ساخت و ساز شهرک‌های یهودی نشین در اراضی فلسطینی موجب شکست مذاکرات مستقیم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها