پس از پیروزی در بازی اول و شکست در بازی دوم، حالا هدف مشترک استقلال و پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر فرار از سایه بحرانی است که در صورت تکرار یک نتیجه بد دیگر، بر سر آنها سنگینی خواهد کرد. هر چند کارشناسان زیادی در چند روز اخیر در حمایت از استقلال و پرسپولیس اظهارنظر کرده و گفته‌اند که نباید عملکرد این دو تیم را تنها پس از 2 بازی ارزیابی کرد، اما واقعیت این است دو تیم بزرگ پایتخت به دلیل فشار هوادارانشان و حواشی که همیشه همراه خود دارند، خیلی زود وارد بحران می‌شوند و گاها به سختی از بحران بوجود آمده خارج می‌شوند.
کد خبر: ۳۴۴۷۵۹

در چنین شرایطی، بازی با حریفانی قدرتمند که همواره برای استقلال و پرسپولیس اسباب زحمت بوده‌اند، آزمون هفته سوم پرویز مظلومی و علی دایی را برای بازگرداندن تیم‌هایشان به شرایطی عادی دشوارتر می‌کند.

بازی بزرگ در اصفهان

استقلال تا ساعاتی دیگر باید در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف ذوب‌‌آهن برود. رقابت این دو تیم طی 2 فصل گذشته به دلیل رقابتی که برای قهرمانی در لیگ هشتم و نایب‌قهرمانی در لیگ نهم داشتند، همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده و امروز هم همان حساسیت بر بازی آنها حاکم است. به عبارتی امروز شاهد اولین بازی بزرگ لیگ دهم خواهیم بود.

ذوب‌آهن که حالا با 6 امتیاز در کورس صدرنشینی، دو تیم استیل‌آذین و صنعت نفت را به دلیل تفاضل گل، بالاتر و پایین‌تر از خود می‌بیند، در شرایطی پذیرای استقلال است که آبی‌ها متاثر از شکست برابر فولاد خوزستان تنها به کسب امتیاز مقابل ذوب‌آهن می‌اندیشد.

پرویز مظلومی که به دلیل همین یک باخت خانگی آماج حملات منتقدانش قرار گرفت، در آستانه بازی امروز با بیان این جمله که؛‌ استقلال هنوز به مرز آمادگی نرسیده و شایسته این همه انتقاد نیست، از بازیکنانش حمایت کرد و گفت: «فکر می‌کنم برخی پیشکسوتان استقلال انتقاد از تیم را خیلی زود شروع کرده‌اند که این مساله واقعا ما را ناامید کرد. استقلال تغییرات داشته و به زمان نیاز دارد. اکثر بازیکنان هنوز آماده نیستند و شایسته انتقاد آن هم به این سرعت نیستند.» مظلومی با اشاره به این‌که بازی امروز یکی از دشوار‌ترین بازی‌های این تیم در لیگ دهم خواهد بود، افزود: « ذوب‌آهن از جمله تیم‌هایی است که تغییرات چندانی نداشته است و تیم یکدستی مقابل استقلال خواهد بود. آنها یکی از بهترین تیم‌های لیگ هستند و این هشداری است برای بازیکنان ما که کوچک‌ترین اشتباهی مقابل حریف انجام ندهند.»

در مقابل ذوب‌آهن برای بازی امروز تنها جلال رافخایی را به علت مصدومیت در اختیار ندارد. منصور ابراهیم‌زاده که می‌داند بازیکنانش همواره در مقابل استقلال و پرسپولیس انگیزه دوچندانی پیدا می‌کنند، معتقد است همین می‌تواند به آنها در کسب هر 3 امتیاز بازی امروز کمک کند: «استقلال از نظر کادر فنی و بازیکن یک تیم خوب است که بازیسازان خوبی چون ایمان مبعلی و فرزاد آشوبی در خط هافبک و مهاجمان زهرداری چون میلاد میداودی و فرهاد مجیدی در خط حمله دارد. در این بازی سخت سعی می‌کنیم با ارائه توانمندی‌های خود، امتیاز کامل را به دست آوریم. ابراهیم‌زاده در ادامه گفت: «در واقع برای ما همه بازی‌های لیگ، حکم فینال را دارد زیرا از دست دادن 3 امتیاز هر دیداری می‌تواند در روزهای پایانی مشکل‌ساز شود، به همین دلیل ما به نام حریفان فکر نمی‌کنیم و با تمام توان برای رسیدن به پیروزی به میدان خواهیم رفت.»

در 9 میزبانی قبلی ذوب‌آهن از استقلال در رقابت‌های لیگ برتر، 4 پیروزی سهم ذوب‌آهن بوده و 2 بار هم استقلال به پیروزی رسیده است.

فرصت ایده‌آل برای استیل‌آذین

در هیاهوی 2 بازی بزرگ ذوب‌آهن ـ استقلال و پرسپولیس ـ سایپا، تیم استیل‌آذین می‌تواند به‌واسطه بازی خانگی مقابل نفت تهران، از فرصت به دست آمده برای تثبیت صدرنشینی‌اش استفاده کند. سرمربی استیل‌آذین هم با تاکید براین‌که هدفی جز حفظ صدرنشینی و رسیدن به عنوان قهرمانی در مسابقات لیگ ندارد، در مورد بازی فردای تیمش مقابل نفت گفت: «شناخت ما از تیم نفت با توجه به بازی‌های آنها در لیگ است. بازیکنان این تیم در بعضی دقایق بازی‌های گذشته، کیفیت بالایی از خودشان نشان داده‌اند و نشان دادند تیم خوبی هستند. با این حال باز هم برای کسب 3 امتیاز و رسیدن به عدد 9 در جدول رقابت‌ها، وارد زمین می‌شویم.»

صنعت نفت آبادان دیگر تیم 6 امتیازی لیگ برتر است که می‌تواند با پیروزی در هفته سوم، به صدرنشینی امیدوار باشد. طلایی پوشان فردا در تهران، مهمان راه‌آهن هستند.

برنامه هفته سوم لیگ برتر

پنجشنبه 14 مرداد

شهرداری تبریز ـ‌ تراکتورسازی، ساعت 17/20 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

ذوب‌آهن ـ‌ استقلال، ساعت 19/20 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان

جمعه 15 مرداد

استیل‌آذین ـ‌ نفت، ساعت 17/30 در ورزشگاه دستگردی تهران/ ملوان ـ‌ مس، ساعت 18/15 در ورزشگاه تختی بندرانزلی/ پاس ـ‌ پیکان، ساعت 18/15در ورزشگاه قدس همدان/ راه‌آهن ـ‌ صنعت نفت، ساعت 19/30 در ورزشگاه اکباتان تهران/ پرسپولیس ـ سایپا، ساعت 19/30 در ورزشگاه آزادی تهران/فولاد ـ‌ سپاهان، ساعت 20/30 در ورزشگاه تختی اهواز/شاهین ـ‌ صبا، ساعت 20/30 در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

دیگر مربیان چه گفتند

مجید جلالی، سرمربی فولاد در آستانه دیدار با سپاهان، گفت: قدمی را که در بازی با استقلال برداشتیم در مقابل سپاهان تثبیت می‌کنیم. برای این کار از فردای بازی با استقلال، روی حریف قدرتمند هفته سوم تمرکز کردیم تا به دومین پیروزی خود دست یابیم.

امیر قلعه‌نویی(سپاهان): مهم‌ترین حسن بازی با فولاد این است که آنها مانند راه‌آهن و ملوان 90دقیقه دفاع نکرده و واقعا فوتبال بازی می‌کنند، در نتیجه می‌توان گفت زیباترین بازی هفته در راه است؛ البته اگر فولاد تغییر تاکتیک ندهد و مثل 2 بازی قبلی‌اش ظاهر شود.

اکبر میثاقیان، سرمربی شهرداری در آستانه دیدار با تراکتورسازی گفت: فشردگی کنونی رقابت‌ها برای ما مشکل ساز شده است، با وجود این تلاش می‌کنیم از هفته سوم بهتر ظاهر شویم.

فراز کمالوند(سرمربی تراکتورسازی): به دنبال 3 امتیاز بازی با شهرداری تبریز هستیم. تیم ما رفته رفته هماهنگ می‌شود و از دو هفته دیگر شکل واقعی به خود می‌گیرد.

فرهاد پورغلامی، سرمربی ملوان در آستانه دیدار با مس، گفت: مس مهره‌های خوبی دارد و می‌تواند برای ما خطرساز باشد؛ اما ما هم براحتی از کنار 3 امتیاز خانگی این بازی نمی‌گذریم.

صمد مرفاوی(مس): کار خودم را با قدرت ادامه می‌دهم، چرا که معتقدم این تیم برای نتیجه گرفتن و هماهنگی به زمان نیاز دارد.

اصغرمدیر روستا، سرمربی پاس در آستانه بازی با پیکان گفت: با انسجام کامل به میدان می‌رویم، چرا که قصد داریم از این هفته برای قرار گرفتن در جمع 5 تیم بالای جدول بجنگیم.

محمد احمدزاده(سرمربی پیکان): بازیکنان ما 2 شکست اخیر خود را باور ندارند و با انگیزه‌ای بالا به فکر جبران مافات هستند. یک جای کار ما ایراد دارد، با پیدا کردن این مشکل، به سمت بهتر شدن پیش می‌رویم.

رسول کربکندی، سرمربی راه‌آهن در آستانه دیدار با نفت آبادان گفت: تفکر اصلی تیم مبنی بر تلاش برای بقا را تغییر خواهم داد و برای این‌که از قافله تیم‌ها عقب نمانیم، چاره‌ای جز شکست دادن نفت نداریم.

کاسیمیرو(نفت آبادان): آرزوی من قرار گرفتن تیمم در رده‌های بالای جدول است و از طرفی با توجه به شناخت خوبی که از راه‌آهن دارم با انگیزه بالایی به مصاف این تیم می‌رویم.

حمید استیلی، سرمربی شاهین در آستانه دیدار با صبا گفت: هر چند صبا هفته گذشته پرسپولیس را برد، اما تیم ما هم پس از پیروزی مقابل پیکان با روحیه بالا و در بهترین شرایط قرار دارد و هدف ما چیزی جز پیروزی نیست.

محمود یاوری(صبا): با توجه به این‌که سال گذشته سرمربی شاهین بودم، شناخت کاملی از این تیم دارم و احساس می‌کنم باید در این مسابقه جدی‌تر از دیدار با پرسپولیس بازی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها