جدیدترین رده‏بندی فدراسیون بین‏المللی تنیس روی میز (ITTF) با 313 پله صعود ، هفت پله سقوط و تثبیت جایگاه پینگ‏پنگ‏بازان کشورمان در دو بخش مردان و زنان بزرگسالان و امیدها همراه بود.
کد خبر: ۳۴۴۵۸۴

به گزارش مهر، در این رده‏بندی که مربوط به ماه اوت است، نوشاد عالمیان و واحد مالمیری صعود چشمگیری داشتند. براین اساس عالمیان با کسب 65 امتیاز برای نخستین بار موفق به صعود 62 پله‏ای شد. این بازیکن با کسب این تعداد امتیاز و مجموع 1708 امتیاز بالاتر از دیگر بازیکنان ایرانی و در رده 182 قرار گرفت.

همچنین واحد مالمیری با کسب 73 امتیاز و صعود 115 پله‏ای به رده 471 جهان صعود کرد. مالمیری هم اکنون در رنکینگ جهان دارای 1319 امتیاز است.

مسابقات پروتور جهانی ژاپن یکی از ملاک‏های تعیین کننده در رده‎بندی پینگ‎پنگ‎بازان کشورمان است. بر این اساس محمدرضا اخلاق‎پسند که در این رقابت‎ها ضعیف ظاهر شده بود با از دست دادن 21 امتیاز و سقوط 6 پله‏ای در رده 233 جهان قرار گرفت. ضمن اینکه مهران احدی و افشین نوروزی  نیز به ترتیب با 4 و 5 پله صعود در رده‌های 304 و 356 بازیکنان جهان جای گرفتند.

در رنکینگ جدید ITTF ، «تیمو بول» آلمانی که موفق شده بود در تورحرفه ای ژاپن و در غیاب برترین بازیکنان چین قهرمان این رقابت شود با یک پله صعود در مکان دوم رنکینگ جهان جای گرفت و فاصله خود را با «مالونگ» چینی صدرنشین رده بندی بازیکنان جهان کاهش دهد. مکان‎های سوم تا ششم این رنکینگ نیز در اختیار بازیکنان چینی است.

اما نوشاد عالمیان در رده سنی امیدها نیز موفق به صعود شد. این بازیکن در این رده سنی با 11 پله صعود در مکان 28 امیدهای جهان ایستاد. در این بخش از رنکینگ ITTF  نیما عالمیان هم با 16 پله صعود در جایگاه 297 قرار گرفت. همچنین امیر چراغیانی با یک پله سقوط در رده 406 و حمیدرضا طاهرخانی بدون تغییر در مکان 425 امیدهای جهان قرار گرفتند.

در بخش بانوان نیز 4 ملی‎پوشان کشورمان صعود قابل توجه‏ای داشتند. ندا شهسواری نفر اول ایران در رنکینگ جهانی با 13 پله صعود در جای 614 ایستاد. محجوبه عمرانی دیگر ملی پوش کشورمان موفق به صعود 23 پله‎ای شد و در مکان 738 جهان قرار گرفت. پریسا صمدی و مریم صامت هم  به ترتیب 24 و 40 پله صعود داشتند و در مکان‏های 771 و 938 ایستادند.

در قسمت بانوان تغییری در صدر جدول رده‏بندی حاصل نشد. «گلیو شیون» از چین ، «فنگ تیان وی» از سنگاپور و «گیو یان» از چین همچنان صدر جدول رده‏بندی بازیکنان جهان را در اختیار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها