سفرهای استانی رئیس جمهور فرصت طلایی برای توسعه

150 اولویت برای توسعه همدان مطرح می‌شود

در حالی که در گذشته دیدن یک بخشدار یا فرماندار برای مردم سخت بود، امروز رئیس ‌جمهور و وزرا خود به میان مردم می‌آیند تا مشکلات را در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق از نزدیک بررسی کنند و برای حل مشکلات تصمیم‌گیری کنند.
کد خبر: ۳۴۳۷۴۳

به گزارش خبرگزاریها، سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت یکی از اقدامات ارزشمند و ماندگار دولت نهم و دهم بوده که به گفته اکثر کارشناسان و حتی مردم، بازده خوبی در سراسر کشور داشته و موجب از میان برداشته شدن فاصله بین مردم و مسئولان شده است.

در حالی که قبلاً دیدن یک بخشدار یا فرماندار برای مردم سخت بود، امروز رئیس‌ جمهور و وزرا خود به میان مردم می‌آیند تا مشکلات را در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق از نزدیک بررسی کنند و برای حل مشکلات تصمیم‌گیری کنند.

در دور اول و دوم سفر رئیس‌ جمهور و هیئت دولت به استان همدان شاهد تخصیص اعتبارات ویژه و تصویب طرح‌های اساسی در راستای توسعه استان بودیم که این موضوع به فرصت بسیار ارزشمندی برای توسعه استان تبدیل شد و هم‌اکنون همدان باید آماده میزبانی دور سوم سفر رئیس‌ جمهور و هیئت دولت باشد، میزبانی که با یک برنامه‌ریزی خوب و هماهنگی همه دستگاه‌ها می‌تواند علاوه بر تکمیل طرح‌های گذشته، شروع خوبی برای دیگر طرح‌ها و خدمات اساسی در سطح استان باشد.

در دور اول و دوم سفر، شاهد اختصاص اعتبارات ویژه‌ای در بخش اشتغال، صنعت، را‌ه‌سازی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مدرسه‌سازی، توسعه آموزش عالی، فرودگاه‌ها، سدسازی، برق و گاز، دانشگاه صنعتی، آزادراه و بزرگراه و... بودیم و طرح‌هایی چون بیمارستان بعثت و یا فرودگاه امام (ره) که سال‌ها بلاتکلیف رها شده بودند تا تخصیص اعتبار از محل سفرهای استانی این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیدند و شاید یکی از علت‌های رأی بالای مردم به رئیس‌ جمهور منتخب در انتخابات خرداد ماه سال گذشته همین خدمات دولت عدالت‌محور بوده است.

اما هم‌اکنون در آستانه سفر دور سوم رئیس‌ جمهور و هیئت دولت به استان قرار داریم و در این سفر علاوه بر بررسی مصوبات دور اول و دوم سفرها، باید شاهد اجرای طرح‌های جدید در استان باشیم.

در ارتباط با طرح‌های دور اول و دوم به نظر می‌رسد بعضی طرح‌ها به صورت کامل اجرا شده و یا در حال انجام است و بعضی طرح‌ها به صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده که بدون شک در سفر رئیس‌ جمهور به این موضوعات پرداخته می‌شود و این می‌تواند برای استان بسیار حائز اهمیت باشد و از طرفی اجرای مصوبات می‌تواند فرصت مناسبی برای ارزیابی مدیران باشد تا کارآمدی و شایستگی مدیران به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرد و تصمیماتی که سبب پیشرفت بهتر امور است گرفته شود.

از چند ماه پیش تاکنون استاندار از مدیران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استان، برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی را برای دور سوم سفر مطالبه کرده و به نظر می‌رسد بعضی دستگاه‌ها طرح‌های خوب و کارشناسی شده را ارائه کردند و بعضی مدیران نیز برای رفع تکلیف طرح‌هایی را پیشنهاد کردند که چندان کارشناسی نبوده و به نظر می‌رسد قابل مطرح کردن در این جلسه نیست و باید برای بعضی دستگاه‌ها که با مدیریت روزمره اداره می‌شوند، فکری اساسی‌تر در راستای پیشبرد امور صورت گیرد.

استاندار همدان هم‌اکنون شناخت خوبی از وضعیت استان دارد، به چند شهرستان سفر کرد و شورای اداری استان را در این شهرستان‌ها برگزار کرده و مسائل مختلف را در شهرستان‌ها ارزیابی کرد.

در سطح شهر همدان نیز شناخت خوبی از حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به دست آورده و دو معاونت‌ اصلی خود یعنی معاونت سیاسی و امنیتی و معاونت پشتیبانی را انتخاب کرده و هم‌اکنون با این وضعیت آمادگی کامل را برای میزبانی سفر هیئت دولت را دارد، هر چند که معرفی فرماندار همدان و بعضی شهرستان‌ها هنوز به صورت کامل صورت نگرفته و در حال انجام است، اما بالاخره تا امروز جمع‌بندی خوبی برای این سفر مهم صورت گرفته و البته در اندک زمان باقی‌مانده باید ظرفیت کارشناسی استان فعال‌تر شود تا تصمیمات بهتری در این سفر برای خدمت بیشتر به مردم اتخاذ شود.

از مهم‌ترین طرح‌هایی که در این سفر باید مورد بررسی قرار گیرد، بخش اشتغال، راه‌آهن، آزادراه و بزرگراه است که از مطالبات اصلی مردم همدان است و استاندار نیز بارها بر توجه ویژه به امر اشتغال تأکید کردند و بی‌شک برای رسیدن به یک توسعه پایدار باید راه‌آهن همدان هر چه سریع‌تر به اتمام برسد و آزاد راه و بزرگراه تکمیل شود تا با اتمام این زیرساخت‌ها، توسعه پایدار در استان شکل گیرد.

امروز همدان ظرفیت‌های خوبی در بخش گردشگری، فرهنگ و هنر، صنعت و معدن، کشاورزی و آموزش عالی دارد و با یک برنامه‌ریزی منسجم و کارشناسی شده می‌توان در جهت توسعه استان گام برداشت.

سفر استانی فرصتی ارزشمند و طلایی برای توسعه استان است که باید توسط همه مدیران جدی گرفته شود و بر مصوبات نظارت اساسی صورت گیرد و با بهره‌گیری از مدیران کارآمد سعی در جبران عقب‌ماندگی‌ها داشته و حرکت توسعه در سطح استان شتاب گیرد تا مردم بیش از گذشته شاهد خدمت‌رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

150 اولویت برای توسعه همدان در سفر هیات دولت مطرح می شود

همدان - خبرگزاری مهر: استاندار همدان گفت: در سفر هیات دولت به همدان 150 اولویت برای مطرح شدن در کارگروه فرهنگی و توسعه استان همدان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در همدان، کرم رضا پیریایی دوشنبه شب در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه کارگروه فرهنگی نقطه مرکزی سفر سوم رئیس جمهور محسوب می شود، گفت: در دور سوم سفر تجربه های بدست آمده در گذشته بسیار کارساز است و در این سفر که رویکرد آن فرهنگی است، مصوباتی نیز در نظر گرفته می‌شود.

پیریایی با تاکید بر اینکه این سفر در آینده استان همدان به لحاظ توسعه و پیشرفت بسیار تعیین‌کننده است، اظهار داشت: مصوبات سفرها محور فعالیت مسئولان است و دستگاه‌ها با انجام آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا نحوه عملکرد مدیران هر بخش نیز مشخص شود.

استاندار همدان استقبال از رئیس جمهور و حضور گرم و منظم مردم را مهم ارزیابی کرد و افزود: همه مدیران باید در قالب کمیته‌های مختلف فعالیت‌های منسجمی را انجام دهند.

وی دولت دهم را دولت تحول‌گرا دانست و اظهار داشت: درمجموعه رسانه‌ای استان باید هم در دعوت مردم و هم در ثبت این وقایع سنگ تمام بگذارند چرا که هر زمان ملتی که درست ثبت کردند، تاریخ از تحریف در امان مانده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه در دو سفر استانی رئیس جمهور به همدان از 365 مصوبه، با 29 هزار و 918 پروژه، 85 درصد مصوبات محقق شده است، اظهار داشت: در سفر اول هیئت دولت به همدان 215 مصوبه در قالب 11 هزار و 705 پروژه برای استان در نظر گرفته شد که 11 هزار و 704 پروژه اقدام شده و یا در دست اقدام است.

علی حیدر نوری پیشرفت فیزیکی مصوبات سفر اول 90 درصد عنوان کرد و گفت:در سفر اول جهش توسعه استان فراهم شد و آورده‌های مناسبی برای استان همدان محقق گردید.

وی با اشاره به اینکه در سفر دوم 150 مصوبه در قالب 18 هزار و 218 پروژه به تصویب رسید که تاکنون 18 هزار و 213 پروژه انجام یا در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: در مجموع دو سفر گذشته از 365 مصوبه با 29 هزار و 918 پروژه برای استان صورت گرفت که تاکنون دو سفر 85 درصد پیشرفت فیزیکی را داراست.

وی اعتبارات دو سفر گذشته را یک هزار و 373 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در سفر اول 852 میلیارد تومان و در سفر دوم 521 میلیارد تومان اعتبارات اختصاصی به استان همدان است که در اجرای پروژه‌های مختلف هزینه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها