معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

مطبوعات وضعیت نامطلوبی دارند

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعات ما وضعیت نامطلوبی دارند، کسانی مجوز دارند بدون اینکه بر آن مجوز نظارت داشته و آن را کرایه می‌دهند و از طرفی نیز این نشریاتی که مجوز گرفتند برخی در دست افرادی است که بنیه مالی ندارند که منتشر کنند در نتیجه وابسته به سرمایه‌داران می‌شوند.
کد خبر: ۳۴۲۷۶۵

به گزارش فارس از قزوین، محمد‌علی رامین چهارشنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان استان قزوین که در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ولایت فقیه آنچنان که مورد نظر امام خمینی‌(ره) است دارای چهار شأن است که پایین‌ترین شأن آن رهبری نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: شأن بالاتر مرجعیت شیعیان جهان است که ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان‌(عج) باید در مرحله نخست شیعیان جهان را از پراکندگی و سرگردانی در امور مختلف به وحدت برساند و یک وحدت رویه در میان آنها ایجاد کند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همین وحدت در جامعه شیعه در جهان موجب اقتدار و عظمت آنها می‌شود و اگر کسانی بخواهند این شیعیان را پراکنده کنند این پراکندگی موجب اقتدار و عظمت آنها نیست.

وی تصریح کرد: شأن سوم ولایت فقیه جایگاه امامت اسلامی است که در قانون به صورت مکرر آمده است و ولی‌فقیه نقش محوری‌اش امامت امت اسلامی است و شأن چهارم و بالاترین شأن ولایت فقیه طبق فزموده امام، شأنی در جایگاه نایب امام زمان‌(عج) و به نیابت آن حضرت، مدیریت جهان است یعنی حجت خدا بر بشریت در زمان غیبت است.

نگاه امام خمینی به اسلام نگاه جهان شمول است

رامین عنوان داشت: امام خمینی‌(ره) فرموده است ولی فقیه حجت خداست و حجت خداوند برای بشریت نیابت از امام معصوم است.

وی توضیح داد: امام خمینی‌(ره) در سال 42 و 43 مطلبی را به یاران و خواص خود فرمودند که نهضت ما طولانی است و فراز و فرودهایی دارد و این نهضت گام اساسی دارد که نخستین گام این است که ایران را از دست دشمنان اسلام نجات داده و بیگانگان و اراذل و اوباش را برکنار و حکومت اسلامی در ایران تشکیل شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گام سوم بعد از تشکیل حکومت اسلامی است که در کشور جهان اسلام، گامی برای برطرف کردن موانع ظهور از پیش پای امام زمان‌(عج) در سراسر زمین و آماده کردن زمینیان برای ظهور امام عصر است.

وی خاطر‌نشان کرد: بر این اساس نگاه امام خمینی‌(ره) نگاه جهانشمول اسلامی است و هرگز امام نگاه ملی گرایانه نسبت به اسلام نداشتند و ایشان می‌فرمودند باید تمام سعی خود را بکنید تا خدای ناکرده اسلام در پیچ و خم اقتصادی و سیاسی متهم به عدم قدرت اداره جهان نشود و امام می‌فرمود ایران را به عنوان پایگاه اسلامی می‌خواهیم.

رامین یادآور شد: بنابراین امام اسلام را برای ایرانیان مطرح نمی‌کند، اسلام اختصاص به شیعیان ندارد و اسلام را در انحصار مسلمانان نمی‌داند بلکه اسلام دینی برای نجات بشریت است.

سیستم ولایت فقیه باید جهان را مدیریت کند

وی با اشاره به راهکارهای ارائه مدیریت جهان از سوی ولی فقیه بیان داشت: ما باید راهکار بیابیم تا سیستم ولایت فقیه جهان را مدیریت کند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روایتی از امام رضا‌(ع) در خصوص خصوصیات امام گفت: در روایتی امام رضا‌(ع) 36 صفت را به عنوان ویژگی امام مطرح می‌کند که از این بین 20 ویژگی اختصاص به معصوم دارد و پنج ویژگی مشترک بین معصوم و اولیای الهی است و حدود 10 ویژگی دیگر است که در هر زمانی به طور نسبی برای جامعه بشری قابل تحقق است.

وی عنوان داشت: امام آن کسی است که پیشوای جامعه و کل بشریت است و چنین فردی از نگاه امام رضا‌(ع) دارای هشت ویژگی است به طوریکه داناترین، حکیم‌ترین، باتقواترین، صبورترین، شجاع‌ترین، سخاوتمندترین، متواضع‌ترین و پاکدامن‌ترین انسان جامعه و روزگار خویش است.

رامین یادآور شد: این ویژگی‌ها فطری است و هر عقل سلیمی او را می‌پسندد و همه آدمیان از چنین رهبری با این ویژگی‌ها حمایت می‌کنند ولی باید در زمان غیبت راهکاری یافت تا جوامع به دنبال چنین رهبری باشند.

نظام جمهوری اسلامی مقتدرترین نظام سیاسی روی زمین است

وی اعلام کرد: ما نمی‌توانیم دیگران را وادار به پذیرش ایدئولوژی خود کنیم و فرهنگ‌های مختلفی در جهان وجود دارد که ما برای اصلاح وضعیت موجود باید به جای درگیری فصل مشترکی بین نظام‌های ارزشی بیابیم تا همه ملت‌ها این مشترکات را ملاک عمل قرار داده و به یک وحدت و در مسیر وحدت به رشد جمعی برسیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امروز سیستم دموکراسی در جهان غالب است که این سیستم به استثنای جمهوری اسلامی، هرگز اجازه نمی‌دهد یک دانشمند، حکیم و انسان فرزانه در رأس یک حکومت قرار گیرد البته در جمهوری اسلامی به دلیل جایگاه ولایت فقیه اینگونه نیست.

وی اضافه کرد: ما باید به آنها بگوییم که ای انسان‌ها بدون دخالت در کار شما می‌خواهیم شما را به پذیرش یک سیستم حاکم بر شما که مناسب‌تر و قابل قبول‌تر است، دعوت کنیم تا بهترین انسان جامعه را به رهبری برسانید اگر این امر تحقق یابد ما 192 رهبر منطقی، شجاع، سخاوتمند و پاک در جهان داریم که دیگر دنبال خیانت و ناجوانمردی نیستند و در آن صورت اتحاد عقلانی در میان رهبران شکل می‌گیرد و از بین این رهبران نیز شایسته‌ترین و شبیه‌ترین انسان کامل به عنوان رهبر انتخاب و فقیه زمان می‌شود.

رامین در ادامه با اشاره به اهمیت اقتدار نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی مقتدرترین نظام سیاسی روی زمین است و دشمنان پیچیده‌ترین فتنه‌ها را برای آن ایجاد کردند ولی این نظام با کمترین آسیب عبور کرده و دارای اقتدار در عرصه جهانی است.

مطبوعات وضعیت نامطلوبی دارند

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مطبوعات در کشور گفت: مطبوعات ما وضعیت نامطلوبی دارند و در دوره پیش از بنده، گاهی در یک جلسه هیئت نظارت گردهم آمده و در ظرف چند ساعت 60 مجوز صادر کردند و امتیاز صدور یک نشریه را دادند و یا در چند جلسه متوالی به 40 نشریه مجوز داده شده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به این امر ما اکنون گرفتار هستیم و کسانی مجوز دارند بدون اینکه بر آن مجوز نظارت داشته و آن را کرایه می‌دهند و از طرفی نیز این نشریاتی که مجوز گرفتند برخی در دست افرادی است که بنیه مالی ندارند که منتشر کنند در نتیجه وابسته به سرمایه‌داران می‌شوند و دولت باید کمک کند و اینها یا از طریق احزاب و گروه‌ها جذب و اگر این اتفاق نیز نیفتد اکنون بودجه‌های ده‌ها میلیون دلاری توسط کنگره آمریکا به تصویب می‌رسد که باید ببینیم چه راه نفوذی در کشورها می‌یابند.

وی تأکید کرد: وضعیت پیچیده‌‌ای است و هم روزنامه‌نگاران و هم مردم ناراضی هستند، مردم روزنامه نمی‌خوانند زیرا محتوا آن نیست که باید باشد.

600 نشریه دولت را تخریب می‌کنند

رامین با اشاره به روحیه بالای دولت در نقدپذیری بیان داشت: دولت توسط حداقل 500 تا 600 نشریه در کشور با شدیدترین شیوه‌هایی که بعضا اهانت‌آمیز است به صورت روزانه و هفتگی نقادی و حتی تخریب می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون دشمن همان‌ها که دولت‌هایشان علیه نوامیس ما از 200 سال پیش در این کشور انواع و اقسام توطئه‌ها را کردند، با هزینه‌های سنگین رسانه‌های فراگیری را ایجاد کرده و خانواده‌های ما را در خانه‌هایشان آماج حملات قرار داد‌اند و اگر قرار باشد هرچه بشنویم از اینها در مجامع عمومی تبلیغ کنیم این بسیار غیرعقلایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها